De rekening klopt niet
Soms krijg je een rekening van je zorgverlener die je niet thuis kunt brengen. Of je hebt vraagtekens bij een rekening die je zorgverlener rechtstreeks bij ons heeft ingediend. Het is belangrijk dat je dit aan ons doorgeeft. Want je wilt natuurlijk niet dat je onnodig te veel betaalt.
Wanneer is mijn rekening mogelijk verkeerd?
Staan er fouten in je rekening of heb je de zorgverlener helemaal niet bezocht? Dan is de kans groot dat je rekening niet klopt. Geef dit telefonisch aan ons door. Wij zoeken het uit en informeren je over de uitkomst.
- Bel het Klant Contact Centrum: 026 - 400 40 40 (lokaal tarief)
- Kies voor optie 1 Zorgverzekering en daarna optie 2 Declaraties nota’
- Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur
Gaat het om een rekening van je tandarts?
Dan kan het lastig zijn om te bepalen of deze wel of niet verkeerd is omdat je tandarts met allerlei verschillende tariefcodes werkt. De tariefcode bestaat uit 1 letter en 2 of 3 cijfers, bijvoorbeeld C11. De code kan vaker bij 1 tand of kies voorkomen, omdat deze meerdere vlakken heeft die behandeld kunnen worden. Je kunt jouw tandarts natuurlijk altijd om uitleg vragen als je de rekening niet vertrouwt. Of vul de tariefcodes in op mondzorgkosten.nl. Je ziet welke behandeling bij de code hoort, en het maximale bedrag dat jouw tandarts hiervoor mag rekenen.