Declareren als je niet meer bij ons verzekerd bent

Ook al ben je niet meer bij ons verzekerd, dat betekent natuurlijk niet dat je geen rekeningen meer bij ons kunt indienen over de periode die je nog wel bij ons verzekerd was. Maar je kunt niet meer op dezelfde manieren declareren. Je kunt je rekeningen alleen nog op de volgende manieren bij ons indienen:

Online declareren? Check!

Doe je snel en eenvoudig: mobiel via de OHRA App of via je online polismap in Mijn OHRA Zorgverzekering. Die kun je namelijk gewoon nog gebruiken na je opzegging.

Voor Mijn OHRA Zorgverzekering geldt dat je nog gedurende de volgende periode toegang hebt tot je online polismap:

  • Opgezegd per 1 januari? Je kunt nog het hele volgende kalenderjaar inloggen
  • Tussentijds opgezegd? Je kunt nog de rest van het jaar en het volgende kalenderjaar inloggen

Schriftelijk declareren? Check!

Dit kan helaas niet meer met het gepersonaliseerde declaratieformulier. Je kunt je rekening zonder declaratieformulier naar OHRA sturen, waarbij je de volgende gegevens vermeldt:

  • Je naam, adres en telefoonnummer
  • Je relatienummer van je oude OHRA Zorgverzekering
  • Het rekeningnummer waarop je het geld wilt ontvangen
  • Geef aan of wij de rekening aan jou moeten betalen of rechtstreeks aan je zorgverlener
  • Stuur je rekening met je gegevens naar:
    OHRA Zorgverzekering
    Postbus 4172
    5004 JD
    Tilburg
  • En vergeet niet om een kopie van je rekening(en) te maken voor je eigen administratie

Declareren na een overlijden

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je dierbare. Na het overlijden van je dierbare kun je nog rekeningen ontvangen, voor gemaakte zorgkosten. Uiteraard kun je deze gewoon bij ons declareren.

Let op:

Laat de rekeningen niet te lang liggen. Volgens de wet moet je ze binnen 36 maanden na de datum van de behandeling of levering van een hulpmiddel insturen. Als deze termijn voorbij is, heb je geen recht meer op vergoeding. En dat zou jammer zijn.