Vragen over je nieuwe opstalverzekering
We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. Daarom vind je hier de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Geen probleem. Je kunt ook altijd contact opnemen met ons. Wij helpen je graag.
-
Waar kan ik de polisvoorwaarden van de opstalverzekering nalezen?
Voor je gemak lees je de polisvoorwaarden (pdf) hier na. Je vindt de polisvoorwaarden ook altijd terug in Mijn OHRA. Ontvang je liever de polisvoorwaarden op papier? Neem dan even contact met ons op.
-
Hoe weet ik wat het effect op mijn premie is als ik de dekking van mijn verzekering wil wijzigen?
Je kunt in Mijn OHRA zelf dekkingen toevoegen of verwijderen. Zo zie je ook wat het effect is op je premie.
-
Wat houdt de waardegarantie precies in?
Bij OHRA heb je waardegarantie. Dat betekent dat wij altijd het hele schadebedrag betalen. Zo kun je je woning gelukkig weer repareren of herbouwen.
-
Wat is het verschil tussen de opstalverzekering Extra Uitgebreid en de opstalverzekering All-Risk?
Onze Extra Uitgebreid dekking verzekert je woning goed tegen onder andere brand-, storm- en waterschade. Onze all-risk dekking verzekert hetzelfde als de basisdekking. Maar veroorzaak jij of één van je gezinsleden schade aan je woning? Dan ben je ook verzekerd. Bijvoorbeeld als je een zwaar beeld op de vloer laat vallen. Of wanneer je kind een meesterwerk op de muur tekent met een stift.
Voor de volledigheid lees je de verzekeringskaarten van de Extra uitgebreide dekking en de All-Risk dekking na.
-
Hoe meld ik schade bij OHRA?
Ben je klant bij OHRA en wil je schade melden? Of wil je een schade melden die ontstond in de periode dat je nog klant was bij nowGo? We vertellen je graag hoe het werkt.
-
Het bouwjaar dat vermeld staat op mijn polisblad is niet correct. Wat moet ik doen?
Als het bouwjaar van je woning niet gevuld is of er staat onbekend, vermeld neem dan altijd contact met ons op. Wij passen dan je gegevens aan. OHRA haalt het bouwjaar op uit de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) van het kadaster. Als je bouwjaar niet correct is, moet je dit ook doorgeven aan het kadaster.
Hoe doet je dit? Ga naar Basisregistratie Adressen en Gebouwen. Voer in de zoekbalk je postcode in en klik op zoeken. Selecteer vervolgens je huisnummer. Aan de rechterkant van je scherm verschijnen alle gegevens van je woning. Klik op het icoontje bij het kopje 'pand'. Er wordt dan een terugmeldscherm geladen. Kies vervolgens voor de optie bouwjaar en noteer in de toelichting waarom het bouwjaar volgens jou niet correct is. Het kadaster zal de terugmelding verder in behandeling nemen.
-
Op mijn polisblad staat de herbouwaarde vermeld, wat is dat precies?
De herbouwwaarde van je huis is het bedrag dat nodig zou zijn om je huis opnieuw op te bouwen. Om de herbouwwaarde van je woning te bepalen, kijken we naar welke kosten gemaakt moeten worden om een gelijksoortig woonhuis te bouwen op dezelfde plaats en met dezelfde bestemming.
Bij OHRA heb je een waardegarantie. Mocht in het geval van schade aan je woning blijken dat de herbouwwaarde niet hoog genoeg is om de schade te dekken, dan ben je in ieder geval niet de dupe. De schadevergoeding zal verhoogd worden tot het benodigde bedrag. Wel zo geruststellend!
-
Is de WOZ-waarde hetzelfde als de herbouwwaarde?
Nee. De WOZ-waarde is de geschatte marktwaarde van je woning op de waardepeildatum en wordt door je gemeente vastgesteld.
De herbouwwaarde is het bedrag dat nodig is om je woning opnieuw te bouwen. Hierin zitten bijvoorbeeld niet de kosten voor het aankopen van de grond, terwijl dit soort kosten wel in de WOZ-waarde worden meegenomen.
-
Mijn vraag staat er niet bij
Bel ons dan op telefoonnummer 026 400 40 40 of stel je vraag via WhatsApp op 06 20 14 06 59. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Wij helpen je graag.