Vragen over je nieuwe autoverzekering

We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt. Daarom vind je hier de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Geen probleem. Je kunt ook altijd contact opnemen met ons. Wij helpen je graag. 

  • Waar kan ik de polisvoorwaarden van de autoverzekering nalezen?

    Je vindt de polisvoorwaarden terug in Mijn OHRA. Ontvang je liever de polisvoorwaarden op papier? Neem dan even contact met ons op. Voor een kort overzicht van wat wel en niet verzekerd is, bekijk je de verzekeringkaart:

    Verzekeringskaart Autoverzekering WA (pdf)
    Verzekeringskaart Autoverzekering WA Plus (pdf)
    Verzekeringskaart Autoverzekering All-Risk (pdf)

  • Kan ik zelf mijn eigen risico kiezen?

    Ja, je kunt bij de OHRA Autoverzekering zelf de hoogte kiezen van je eigen risico. Je kiest uit de volgende bedragen: € 0,-, € 150,-, € 300,- of € 450,-. Hoe hoger het eigen risico, hoe lager de premie van je autoverzekering. Op je polis en in Mijn OHRA vind je je eigen risico terug. Via Mijn OHRA wijzig je makkelijk je eigen risico als je dat wilt. 

    Goed om te weten: voor een WA dekking en de extra modules Accessoires, Ongevallen Inzittenden en Rechtsbijstand geldt geen eigen risico.   

  • Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb opgebouwd?

    Op je polis van OHRA zie je precies hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd met je autoverzekering. Je OHRA-polis vind je ook terug in Mijn OHRA.  

  • Hoe kan ik mijn schade melden bij OHRA?

    Ben je klant bij OHRA en wil je schade melden? Of wil je een schade melden die ontstond in de periode dat je nog klant was bij nowGo? We vertellen je graag hoe het werkt.

    Lees meer over schade melden

     

  • Kan ik beslissen om zelf een autoschade te betalen?

    Ja, dat kan bij de onderdelen Brand, Storm en Natuur, Diefstal, Ruit en Aanrijding. Je kunt hierdoor zelfs geld besparen. Dit hangt wel af van de hoogte van het schadebedrag en de terugval in de no-claimkorting.

    Je hoeft niet gelijk te beslissen of je de schade zelf betaalt. Tot een jaar na de schade kun je deze beslissing nemen. Zelfs als de schade al door OHRA is afgehandeld en betaald. Heb je vragen hierover? Neem dan contact met ons op.

  • Ik wil mijn gegevens of verzekering wijzigen. Kan dat?

    Wil je je gegevens of verzekering wijzigen? Dit doe je makkelijk en snel zelf via Mijn OHRA.

  • Mijn vraag staat er niet bij

    Bel ons dan op telefoonnummer 026 400 40 40 of stel je vraag via WhatsApp op 06 20 14 06 59. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 15.00 uur. Wij helpen je graag.