Verlenging van uw caravanverzekering
Hier vindt u de veelgestelde vragen over de verlenging van uw OHRA Caravanverzekering. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op.
-
Wijzigt de premie van de OHRA Caravanverzekering?
Ja, de premie van uw caravanverzekering gaat komend jaar omhoog. Een premieverhoging is natuurlijk nooit leuk. Maar krijgt u schade aan uw caravan? Dan is het belangrijk dat we de gedekte schade vergoeden. Door inflatie en stijgende reparatiekosten zien wij de kosten van gedekte schades toenemen. Ook zien we het aantal geclaimde schades toenemen. Met een hogere premie kunnen wij schades blijven vergoeden.
-
Veranderen de polisvoorwaarden van de OHRA Caravanverzekering?
We hebben diverse zaken in de polisvoorwaarden aangepast of duidelijker gemaakt. Wat er precies is gewijzigd, ziet u in het verschillenoverzicht. Hieronder de belangrijkste aanpassingen:
- Bent u uw caravan kwijt door diefstal of verduistering? Dan hebben wij 20 dagen de tijd (eerder was dat 30) om uw caravan op te laten sporen. Dit betekent dat we eerder uitkeren.
- Uw schade wordt niet vergoed als u met opzet iets doet of niet doet waardoor schade ontstaat. In de voorwaarden leggen we duidelijker uit wat wij precies bedoelen met opzet.
- U kunt een contra-expert inschakelen als u het niet eens bent met het schadebedrag dat de expert die wij inschakelen, vaststelt. In de voorwaarden leggen we duidelijker uit wanneer u een contra-expert kunt inschakelen.
In de voorwaarden leggen we duidelijker uit dat het gebruiken van lachgas wordt gezien als rijden onder invloed. Als u rijdt onder invloed en schade veroorzaakt bent u niet verzekerd. Ook niet als u weigert mee te werken aan onderzoek van de politie naar het gebruik van alcohol, drugs (waaronder lachgas) en medicijnen.
-
Waarom incasseert OHRA een andere maandpremie dan in de e-mail/brief staat?
Door afrondingsverschillen kan de huidige premie genoemd in de e-mail/brief een paar centen afwijken van het bedrag dat wij via automatische incasso van uw rekening afschrijven. Wij werken er hard aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.