Algemene vragen
Op deze pagina staan de veelgestelde vragen over de verlenging van uw OHRA Schadeverzekering. Staat uw vraag hier niet bij? Neem dan contact met ons op.
-
Ik wil mijn verzekering(en) wijzigen. Hoe kan ik dat eenvoudig doen?
Uw wijzigingen geeft u eenvoudig door via Mijn OHRA. U kunt de volgende wijzigingen makkelijk en snel online doorgeven:
- uw persoonlijke gegevens
- uw betaalgegevens
- modules (onderdelen)
- uw gezinssamenstelling
- de hoogte van uw eigen risico
Heeft u nog geen Mijn OHRA ? Binnen 2 minuten regelt u eenvoudig zelf toegang. Houd hiervoor uw relatienummer bij de hand. Deze vindt u op uw polisblad.
-
Ik wil mijn verzekering(en) opzeggen. Hoe doe ik dat?
Wij vinden het jammer dat u uw OHRA verzekering wil opzeggen. Bent u niet tevreden over uw verzekering? Neem contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing.
Wilt u toch opzeggen? Veel van onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar, ook in het eerste verzekeringsjaar. Alleen voor onze doorlopende reisverzekering en huisdierenverzekering geldt dat de verzekering eerst een jaar gelopen moet hebben, voordat u kunt opzeggen. Ook geldt bij deze 2 producten een opzegtermijn van 1 maand. In Mijn OHRA kunt u zelf uw opzegging regelen.
-
Kan ik ook online mijn schade melden?
Ja. U kunt uw autoschade via Mijn OHRA, met de OHRA App of via het online schadeformulier melden.
-
Heb ik altijd de beschikking over een actueel polisblad?
Ja. In Mijn OHRA vindt u altijd het meest recente polisblad. Ook ontvangt u van ons bij iedere wijziging of verlenging een aangepast polisblad. Uw nieuwe polisblad is na één werkdag zichtbaar in Mijn OHRA. Zo beschikt u altijd over de meest actuele versie.
-
Is de premie zoals vermeld in de verlengingsbrief het hele jaar van toepassing?
In principe beoordeelt OHRA één keer per jaar of er aanpassingen zijn in de premies. Het premiebedrag in de verlengingsbrief is onder voorbehoud van het eventueel vervallen van kortingen, zoals eerstejaars actiekortingen en pakketkortingen tijdens het komende verzekeringsjaar. Gaat u verhuizen of heeft u een andere auto? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw premie. In Mijn OHRA kunt u op uw polisbladen nakijken of een eerstejaars korting en/of pakketkorting voor u van toepassing is.
-
Ik heb een nota ontvangen maar geen polisblad. Hoe kan dat?
Het is helaas technisch niet mogelijk om het polisblad en de nota tegelijk te verzenden. Daarom is het mogelijk dat u eerst uw nota heeft ontvangen. U ontvangt daarna uw nieuwe polisblad.
In Mijn OHRA kunt u al wel uw nieuwe polisblad bekijken. Heeft u nog geen OHRA Account? Registreer u in slechts 3 minuten. -
Waarom zie ik in de e-mail/brief een andere premie dan in Mijn OHRA?
In de e-mail/brief staan de huidige premie en de premie voor het komende verzekeringsjaar. In Mijn OHRA staat nu alleen nog uw huidige premie. Zodra uw nieuwe polis met de premie voor komend jaar in Mijn OHRA staat, krijgt u van ons bericht per e-mail.
-
Waarom incasseert OHRA een andere maandpremie dan in de e-mail/brief staat?
Door afrondingsverschillen kan de huidige premie genoemd in de e-mail/brief een paar centen afwijken van het bedrag dat wij via automatische incasso van uw rekening afschrijven.
Uw verzekering bij OHRA heeft namelijk een jaarpremie. Deze delen wij op in 12 gelijke maandpremies. Hierbij ronden we de premie af naar twee cijfers achter de komma. Zo kan het zijn dat we te veel of te weinig in rekening brengen. Dit verschil verrekenen we éénmaal per jaar met een maandpremie. De incasso wijkt in dat geval éénmalig af van de maandpremie die staat in de e-mail/brief. Hieronder vindt u een voorbeeld van de berekening.
Uw jaarpremie is bijvoorbeeld € 66,55 (incl. assurantiebelasting) De maandpremie is dan € 5,5458333333333 Dit ronden we af naar: € 5,55. Als we 12 maanden € 5,55 zouden incasseren komen we op een bedrag van € 66,60. Daardoor incasseren wij 11 maanden € 5,55 en de 12de maand € 5,50, zodat u precies € 66,55 heeft betaald.