Polisvoorwaarden caravanverzekering
Natuurlijk wil je precies weten waarvoor je bent verzekerd. Wil je je uitgebreid verdiepen? In onze polisvoorwaarden vind je alle details van onze caravanverzekering.
Tip: gebruik in de polisvoorwaarden de zoekfunctie met CTRL+F. Die gebruiken wij ook regelmatig.
Polisvoorwaarden
Polisvoorwaarden OHRA Caravanverzekering (pdf)
Verzekeringskaart
Met de Verzekeringskaart van het Verbond van Verzekeraars zie je in een kort overzicht wat wel én niet gedekt is met de OHRA Caravanverzekering. Je vergelijkt onze verzekering zo eenvoudig met caravanverzekeringen van andere aanbieders. Voor een volledig overzicht kijk je in de polisvoorwaarden.
Verzekeringskaart caravanverzekering
Contractduur
De verzekering begint op de datum die op je polis staat. De verzekeringstermijn is 1 jaar. Daarna wordt je verzekering elk jaar automatisch met 1 jaar verlengd, hierover word je ruim van tevoren ingelicht.
Opzegtermijn
Je kunt je verzekering dagelijks opzeggen. Je bent verzekerd tot en met de dag waarop je verzekering stopt. Wij kunnen ook de verzekering stoppen. Bijvoorbeeld als je je premie niet op tijd betaalt, bij fraude of wanneer je meer dan gemiddeld schade claimt. Kijk voor een volledig overzicht in de polisvoorwaarden in het hoofdstuk ‘Wanneer mogen wij de verzekering stoppen?’.
Bedenkperiode
Heb je het polisblad ontvangen? Dan kun je nog 14 dagen aangeven dat je de verzekering toch niet wilt afsluiten. Zie je af van deze verzekering? Dan kun je de verzekering stoppen. via Mijn OHRA of door ons een brief te sturen. De verzekering is in dat geval nooit van kracht geweest. Je hoeft dan ook geen kosten of premie te betalen .
Wanneer kunnen wij de premie of de voorwaarden aanpassen?
Het kan voor ons nodig zijn om de premie en/of de voorwaarden van je verzekering te veranderen. Bijvoorbeeld bij de verlenging van je verzekering of tussentijds. Als wij de premie en/of de voorwaarden van je verzekering veranderen, laten wij je dat altijd van tevoren weten. Bij een verandering per verlengingsdatum doen wij dit minstens 1 maand van tevoren. Ook leggen wij je uit waarom wij de verandering nodig vinden, wat wij veranderen én per wanneer. Kijk voor een volledig overzicht in de polisvoorwaarden in het hoofdstuk ‘Wanneer kunnen wij de premie of de voorwaarden aanpassen?’.
Oude polisvoorwaarden
Alle polisvoorwaarden hebben nummers. Op je oude polis staat het nummer van de polisvoorwaarden die bij jouw verzekering horen.
-
Oude polisvoorwaarden
Uitkeringsprotocol terrorisme
We hopen dat het jou nooit overkomt, maar je kunt te maken krijgen met terrorisme. In deze documenten lees je hoe wij hiermee omgaan en wat dat betekent voor je vergoeding.
Protocol afwikkeling claims (pdf)
Samenvatting protocol afwikkeling claims (pdf)
Toelichting protocol afwikkeling claims (pdf)