Wat als je (even) krap bij kas zit?

Het is prettig dat je zorgverzekering je (hoge) rekeningen van zorgverleners kan vergoeden. Maar helaas zijn er ook kosten verbonden aan je (verplichte) zorgverzekering. Denk bijvoorbeeld aan de premie of het verplicht eigen risico. Soms kan het voorkomen dat je deze kosten (even) niet kunt betalen.

Dan is het belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt zodat we eventueel een betalingsregeling kunnen afspreken. Dan maken we afspraken met elkaar over het betalen van je premie en kosten. We kijken samen wat je kunt missen en aan ons kunt betalen en dat zetten we op papier. Met een betalingsregeling kun je grotere financiële problemen voorkomen.

Overzicht in het betalingsproces

We zetten graag voor je op een rij hoe het betalingsproces voor de OHRA Zorgverzekering verloopt. Zodat je weet waar je aan toe bent en wat er mogelijk is als je (even) krap bij kas zit.

  • Met welke rekeningen krijg je te maken met je OHRA Zorgverzekering?

    Voor je OHRA Zorgverzekering krijg je op verschillende momenten, verschillende soorten rekeningen die je moet betalen:

    • Allereerst de rekening voor je premie. En de premie van de meeverzekerde personen op de polis
    • De rekening voor het eigen risico of de eigen bijdrage als dit van kracht is
    • Als je een zorgverlener hebt bezocht, maar niet alle kosten vergoed krijgt vanuit je zorgverzekering

    Wij sturen de rekeningen altijd naar de verzekeringnemer van de zorgverzekering: dat is de persoon die de zorgverzekering bij ons heeft afgesloten. Deze is verantwoordelijk voor het betalen van alle rekeningen, voor alle meeverzekerde personen op de OHRA Zorgverzekering.

    Afhankelijk van de betaalwijze die je hebt gekozen, incasseren wij de rekeningen via een automatische incasso of betaal jij de rekening via een rekening of een AcceptEmail. 

    Betaal je via een rekening of een AcceptEmail?

    Dan krijg je natuurlijk tijd om je rekening te betalen. Is deze termijn lang genoeg en kun je voor de zogenaamde ‘vervaldatum’ betalen? Dan is er niks aan de hand! Wij brengen geen extra incassokosten in rekening.

    Betaal je via automatische incasso?

    Dan krijg je uiteraard vooraf van ons bericht dat er een incasso in de planning staat en voor welk bedrag. Via online bankieren krijg je ook vaak van tevoren een melding dat er een incasso aankomt. Zo kun je ervoor zorgen dat er voldoende saldo op je rekening staat op het moment van de incasso. Lukt dat helaas niet? Dan proberen we een tweede keer om de rekening automatisch te incasseren.

    Wil je weten of je nog openstaande rekeningen hebt? Dit check je direct in Mijn OHRA Zorgverzekering. Of bekijk direct de stand van je eigen risico of de stand van je maximale vergoedingen.

    Tip! Wist je dat je bij OHRA je zorgkosten kunt spreiden:

    • Je kunt je verplicht eigen risico van € 385,- in 10 termijnen gespreid vooruitbetalen. Regel het nu vast voor volgend jaar
    • We schrijven je premie standaard op de eerste van de maand van je rekening af. Maar soms komt dit gewoon niet goed uit. Bijvoorbeeld omdat je je salaris net wat later krijgt. Daarom bepaal je zelf wanneer wij de premie van je rekening afschrijven. Flexibele afschrijving noemen we dat
  • Alle stappen in het betaalproces van de OHRA Zorgverzekering

    Betaal je de rekeningen niet of niet op tijd? Dan kan dit vervelende gevolgen hebben. We laten hieronder stapsgewijs zien wat je kunt verwachten.

    Stap 1. Je krijgt een 1e herinnering

    Als je de rekening niet op tijd betaalt, dan krijg je van ons een eerste herinnering. Je krijgt dan nog 2 weken de tijd om je rekening te betalen:

    Je betaalt per rekening of een AcceptEmail

    2 weken na de vervaldatum (de uiterste betaaldatum) van de rekening of AcceptEmail krijg je van ons de 1e herinnering. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

    Je betaalt via automatische incasso

    Wij proberen altijd 2 maal om de rekening automatisch te incasseren. Lukt het niet? Dan krijg je van ons de 1e herinnering. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

    Betaal je de rekening na de 1e herinnering? Dan is er niks aan de hand. Iedereen kan wel eens iets vergeten, toch?

    Stap 2. Je krijgt een 2e herinnering

    Heb je de rekening na de 1e herinnering niet betaald?

    • Dan krijg je ongeveer 1 maand daarna een 2e herinnering van ons. Deze herinnering is helaas niet zonder gevolgen. Zo brengen we extra kosten in rekening: de vertragingsrente
    • De declaraties die je zelf indient, betalen wij niet meer aan je uit. Dit geldt voor álle verzekerden op de polis, voor vergoedingen uit de basisverzekering (behalve het Persoonsgebondenbudget) en aanvullende (tandarts)verzekering. Je zorgverlener kan ook niet meer zien dat jij een aanvullende (tandarts)verzekering hebt (de basisverzekering blijft gewoon zichtbaar). Dus heb je een rekening van een zorgverlener voorgeschoten die valt onder je basisverzekering of aanvullende (tandarts)verzekering? Zoals fysiotherapie, alternatieve geneeswijzen of de tandarts? Dan maken wij de vergoeding niet aan je over. 
    • Wat doen wij dan met een eventuele vergoeding waar je recht op hebt? We verrekenen je vergoeding met je achterstand. Blijft er dan nog geld over van de vergoeding? Dan maken we dit uiteraard naar je over. Vanaf het moment dat je alle rekeningen hebt betaald, betalen wij de vergoedingen weer aan je uit. Zorgverleners kunnen dan ook weer zien dat je een aanvullende (tandarts)verzekering hebt

    Goed om te weten

    Ben je meeverzekerd op de polis en worden jouw declaraties niet meer door ons uitbetaald? Dan kun je zelf een OHRA Zorgverzekering afsluiten. Samen met de verzending van de 2e herinnering aan de verzekeringnemer, krijg jij van ons een brief over deze mogelijkheid. Wil je hier meer over weten? Kijk dan even onder het uitklapveld ‘Meeverzekerd? Sluit je eigen polis’. Daar vind je meer informatie.

    Stap 3. Je krijgt een 1e sommatie

    Betaal je de rekening ook na de 2e herinnering niet?

    • Dan volgt een zogenaamde 1e sommatie. Deze versturen wij ongeveer 1 maand na de 2e herinnering. De 1e sommatie wordt verzonden door de deurwaarder
    • Deze 1e sommatie heeft vervelende gevolgen. We brengen extra kosten in rekening: vertragingsrente en minimaal € 40,- incassokosten
    • Ook zeggen we de aanvullende (tandarts)verzekeringen op (de basisverzekering blijft lopen). Je krijgt van ons dan ook een nieuwe polis. Dit betekent dat je bepaalde zorgkosten niet meer vergoed krijgt en deze dus zelf betaalt. Dit geldt voor alle verzekerde personen op de polis. Declaraties voor de basisverzekering die je zelf indient betalen wij niet uit, deze verrekenen met je achterstand
    • Ben je meeverzekerd op de polis en wordt ook jouw aanvullende (tandarts)verzekering opgezegd? Dan krijg je de mogelijkheid een eigen OHRA Zorgverzekering af te sluiten. Wil je hier meer over weten? Kijk dan even onder het uitklapveld ‘Meeverzekerd? Sluit je eigen polis’. Daar vertellen we je er alles over

    Betaal je de rekening alsnog?

    Dan kun je online weer een aanvullende (tandarts)verzekering afsluiten. Dit regel je eenvoudig online via Mijn OHRA Zorgverzekering. Je ontvangt een brief over het mogelijk herstel van de aanvullende (tandarts)verzekering. De datum waarop de aanvullende (tandarts)verzekering hersteld wordt is afhankelijk van de datum dat je betaald hebt én het verzoek tot herstel bij ons doet. Vanaf dat moment heb je dus weer recht op vergoeding vanuit je aanvullende (tandarts)verzekering. Kosten die in de tussentijd gemaakt zijn, worden niet vergoed. Vraag je niet opnieuw een aanvullende (tandarts)verzekering aan? Dan houd je alleen recht op vergoedingen vanuit de basisverzekering.

    Goed om te weten

    Sluit je na het betalen van je rekening(en) weer een aanvullende (tandarts)verzekering af? Dan heb je alleen keuze uit de aanvullende verzekeringen en tandartsverzekeringen die wij op dit moment actief aanbieden. Dit kan betekenen dat de aanvullende (tandarts)verzekering die je voorheen had, niet meer af te sluiten is.

    Stap 4. Je krijgt een 2e sommatie

    Betaal je ook na de eerste sommatie de rekening niet?

    • Dan krijg je een 2e sommatie. Deze volgt ongeveer 1 maand na de 1e sommatie. Ook hier worden (opgelopen) vertragingsrente en nogmaals minimaal € 40,- aan incassokosten in rekening gebracht. Net als de 1e sommatie, wordt ook de 2e sommatie verstuurd door de deurwaarder
    • Hebben eventuele meeverzekerde personen op de polis na de 2e herinnering nog geen eigen zorgverzekering afgesloten? Dan sluiten wij voor de meeverzekerde personen een eigen zorgverzekering af.
      o Deze personen worden zelf verzekeringnemer
      o Zij betalen vanaf dat moment zelf de rekeningen
      o De betalingsachterstand voor personen blijft voor rekening van de voormalige verzekeringnemer

      Willen de meeverzekerde personen géén eigen zorgverzekering? Dan moeten zij dit aan ons laten weten.

    Geen betalingsregeling meer na de 2e sommatie

    Tot en met de 2e sommatie kunnen we samen een betalingsregeling afspreken. Daarna is dit helaas niet meer mogelijk. Gaat het om een premieachterstand? Dan is een betalingsregeling alléén mogelijk als je de premie per maand aan ons betaalt. Betaal je de premie per jaar, halfjaar of kwartaal? Dan is een betalingsregeling helaas niet mogelijk.

    Stap 5. De deurwaarder wordt ingeschakeld

    Betaal je ook na de 2e sommatie de rekening niet? Dan geven wij de vordering volledig uit handen aan de deurwaarder. Deze brengt extra kosten in rekening, die net als de rekening zelf betaald moeten worden. Deze kosten kunnen helaas fors oplopen. Vanaf dit moment kun je met ons helaas geen betalingsregeling meer treffen. Je kunt de eventuele mogelijkheden uiteraard wel bespreken met de deurwaarder.

    Stap 6. 6 maanden premieachterstand basisverzekering: melding wanbetaling bij CAK

    Heb je een betalingsachterstand van meer dan 6 maanden voor de premie voor je basisverzekering? Dan melden we je aan bij het CAK. Wat dat betekent, lees je hieronder.

    Je blijft verzekerd bij OHRA, maar betaalt een hogere premie

    Je blijft met je basisverzekering verzekerd bij OHRA. Maar wel melden wij je aan bij het CAK voor de regeling wanbetalers. Het CAK neemt nu de inning van de premie van ons over. En die premie wordt vanaf dat moment een stuk hoger!

    Je schuld blijft, met kans op beslaglegging

    De melding bij het CAK verandert helaas niks aan je schuld. Deze moet je nog steeds betalen. Alleen betaal je niet (meer) aan OHRA maar via het CAK. Daarom kan het CAK beslag leggen op je salaris (rechtstreeks via je werkgever) of je uitkering. Of er kan beslag worden gelegd op je eigendommen. Omdat de inning van de premie door ons is overgedragen aan het CAK, kun je met ons geen betalingsregeling meer afspreken.

    Overstappen is niet mogelijk

    Met een betalingsachterstand van je premie kun je niet overstappen naar een andere zorgverzekeraar. Je moet eerst je schuld aan ons terugbetalen. Intussen ben je gewoon bij ons verzekerd met alleen de basisverzekering.

  • Meeverzekerd? Sluit je eigen polis af

    De verzekeringnemer, de persoon die de OHRA Zorgverzekering heeft afgesloten voor alle verzekerden op de polis, is verantwoordelijk voor het betalen van alle bijbehorende premies en kosten. Doet hij of zij dat niet? Dan is het mogelijk dat de aanvullende (tandarts)verzekering wordt stopgezet. Eventuele kosten voor bijvoorbeeld de fysiotherapeut, alternatieve geneeswijzen of de tandarts worden dan niet meer vergoed. Dit geldt voor iedereen op de polis. Onder het uitklapveld ‘Hoe verloopt het betaalproces van de OHRA Zorgverzekering’ lees je daar meer over.

    Ben jij meeverzekerd op de polis? Dan kan dit natuurlijk erg vervelend zijn. In dit geval kun je voor jezelf een OHRA Zorgverzekering afsluiten, mits je 18 jaar of ouder bent. De betalingsachterstand die al is opgelopen, hoef jij niet te betalen. Vanaf het moment dat je je eigen OHRA Zorgpolis afsluit, ben je wel zelf verantwoordelijk voor het betalen van de premie en kosten: vanaf dat moment ben je immers zelf de verzekeringnemer.

    Als meeverzekerde een eigen polis afsluiten? Zo doe je dat.

    1. Je krijgt van ons een brief

    Is er een betalingsachterstand van 2 maanden? Dan ontvang je als premiebetalende meeverzekerde op de polis, een brief van ons waarin staat dat je je eigen OHRA Zorgverzekering kunt sluiten. Zodat je optimaal verzekerd blijft. Deze gaat dan in op de eerste van de volgende maand.

    2. Geen reactie? Nieuwe brief na 2 maanden

    Reageer je niet op onze eerste brief? Dan krijg je ongeveer 2 maanden later een nieuwe brief van ons. Ook nu krijg je de mogelijkheid je eigen OHRA Zorgverzekering af te sluiten. Deze gaat dan in op de eerste van de volgende maand.

    3. Geen reactie? Wij sluiten een eigen OHRA Zorgverzekering voor jou af

    Reageer je ook niet op de tweede brief? Dan zetten wij na 4 weken je polis om naar een eigen OHRA Zorgverzekering waarvan jij de verzekeringnemer bent. Met dezelfde dekkingen en premie. Wil je dit niet? Dan moet je dit bij ons aangeven. Doe je niets? Dan behoud je je eigen OHRA Zorgverzekering. In de brieven staat uiteraard duidelijk omschreven hoe je je eigen, zelfstandige OHRA Zorgverzekering afsluit.

  • In welke gevallen kan ik een betalingsregeling aanvragen?

    Er zijn gelukkig veel gevallen waarvoor je een betalingsregeling bij ons kunt aanvragen. En: een betalingsregeling is gratis. Het laten liggen van rekeningen kost geld…

    Je hebt problemen met het betalen van de premie, eigen risico of eigen bijdrage

    De zorgverzekering is een verplichte verzekering. Dit betekent dus dat je verplicht bent om deze af te sluiten en verplicht bent om de premie te betalen. Ook het eigen risico en de eigen bijdrage zijn verplichte wettelijke kosten. Het is mogelijk dat je hierbij tegen financiële problemen aanloopt. Omdat de plicht om deze kosten te betalen blijft bestaan, kunnen we samen kijken hoe we hiervoor een oplossing kunnen vinden die past bij jouw persoonlijke situatie. Zodat de kosten zich niet verder opstapelen waardoor je financiële problemen nog groter worden.

    Een betalingsregeling is helaas niet mogelijk als:

    • Alleen de maandpremie voor de huidige maand openstaat
    • Je de premie voor je zorgverzekering per jaar, halfjaar of kwartaal betaalt

    Je hebt problemen met een rechtstreeks door een zorgverlener bij ons ingediende rekening

    Ga je naar een gecontracteerde zorgverlener? Dan dient deze de rekening rechtstreeks bij ons in. Wij kijken of de kosten in aanmerking komen voor vergoeding. Is dit het geval? Dan betalen wij de rekening volledig aan je zorgverlener en is de zaak afgerond! Komt de rekening niet of slechts deels in aanmerking voor vergoeding? Omdat de verleende zorg niet (volledig) onder de dekking valt? Of omdat het eigen risico of een eigen bijdrage geldt? Dan betalen wij de gehele rekening aan je zorgverlener en wij sturen jou de rekening om het deel dat niet vergoed wordt aan ons terug te betalen. Is dit bedrag te hoog voor je? Dan kun je hiervoor een betalingsregeling aanvragen.

    Goed om te weten

    Soms stuurt ook een niet-gecontracteerde zorgverlener de rekening rechtstreeks naar ons. Dit gebeurt vaak door tandartsen.

    Ben je verzekerd voor deze zorg?

    Dan volgen we dezelfde stappen als bij een rechtstreeks ingediende rekening door een gecontracteerde zorgverlener

    Ben je niet verzekerd voor deze zorg?

    Bijvoorbeeld omdat je naar de tandarts bent geweest, maar je hebt geen tandartsverzekering bij ons afgesloten? Dan informeren wij je zorgverlener dat wij de rekening niet zullen betalen. Je zorgverlener stuurt jou in dat geval de rekening toe om te voldoen. In dit geval kun je bij ons geen betalingsregeling aanvragen. Je kunt uiteraard wel contact opnemen met je zorgverlener om met hem of haar de mogelijkheden te bespreken

    Je hebt problemen met een hoge rekening voor onverwachte buitenlandse zorgkosten

    Had je in het buitenland onverwacht spoedeisende zorg nodig? Wij vergoeden deze rekening volledig aan de buitenlandse zorgverleners. Komt je rekening echter niet in aanmerking voor (volledige) vergoeding? Dan sturen we je hiervoor een rekening en moet je de kosten (deels) aan ons terugbetalen. Omdat deze kosten soms hoog kunnen oplopen, is het mogelijk dat je hierdoor in de problemen komt. Een betalingsregeling kan uitkomst bieden.

    Een betalingsregeling met terugwerkende kracht? Tuurlijk!

    Je bent natuurlijk niet altijd ingelogd in je persoonlijke bankomgeving. En soms lees je je post of mail gewoon even wat minder. Dus als je via automatische incasso betaalt, kan het zijn dat er (voor jouw gevoel) ‘ineens’ een bedrag van je rekening afgeschreven is. Omdat je het eigen risico moet betalen ofzo. Het is vervelend als je daardoor in financiële problemen komt. Daarom is het ook mogelijk om áchteraf een betalingsregeling bij ons aan te vragen. Dit doe je zo:

    • Je laat de betaling ongedaan maken bij je bank (dit heet ‘storneren’)
    • De rekening is op dat moment niet betaald en verschijnt later dan ook weer in Mijn OHRA Zorgverzekering bij je openstaande rekeningen
    • Neem vervolgens zo snel mogelijk contact met ons op om een betalingsregeling af te spreken: OHRA Debiteurenbeheer op telefoonnummer +31 (0)26 400 48 48. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur

    Let op: storneer nooit als je al een betalingsregeling met ons hebt!

    Heb je al een betalingsregeling met ons afgesproken? En schrijven wij automatisch het afgesproken bedrag van je rekening af? Storneer dit dan niet! Doe je dit wel, dan komt per direct je betalingsregeling met ons te vervallen en moeten alle rekeningen direct voldaan worden. Je kunt uiteraard wel contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Bel met OHRA Debiteurenbeheer op telefoonnummer +31 (0)26 400 48 48. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

  • Aan welke voorwaarden moet ik voldoen voor een betalingsregeling?

    Als je een betalingsregeling met ons wilt afspreken, geldt een aantal belangrijke voorwaarden:

    • Je bent de verzekeringnemer. Dit betekent dat jij de zorgverzekering bij ons hebt afgesloten en alle premies en kosten betaalt
    • Wil je een betalingsregeling treffen voor iemand anders? Dan is dat alleen mogelijk als je een machtiging hebt van deze persoon. Vul hiervoor dit formulier (pdf) in
    • Je hebt nog geen betalingsregeling met ons getroffen. Heb je al een lopende betalingsregeling met ons afgesproken? Dan kun je deze niet tussentijds beëindigen. Je kunt natuurlijk wel altijd contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Bel met OHRA Debiteurenbeheer op telefoonnummer +31 (0)26 400 48 48. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur
    • Er mag géén sprake zijn van:
      o Een schuldsaneringstraject voor natuurlijke personen (WSNP)
      o Een minnelijke schuldregeling
      Bewindvoering

    In deze gevallen kun je contact opnemen met de betreffende instantie om je financiële problemen en eventuele mogelijkheden te bespreken.

  • Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?

    Is sprake van een situatie waarin een betalingsregeling mogelijk is en voldoe je aan de voorwaarden? Dan kun je een betalingsregeling bij ons aanvragen. Omdat iedere situatie anders is, zoeken we samen naar een persoonlijke oplossing. Bijvoorbeeld naar wat je kunt missen. Want we willen de situatie natuurlijk niet erger maken voor jou. Een betalingsregeling kun je telefonisch en online bij ons aanvragen.

    Telefonisch een betalingsregeling aanvragen

    Neem contact op met OHRA Debiteurenbeheer en wij staan je persoonlijk te woord om je situatie te bespreken. Wij zijn maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)26 400 48 48.

    Online een betalingsregeling aanvragen

    Dit gaat heel eenvoudig:

    • Je logt met je DigiD in op Mijn OHRA Zorgverzekering
    • Voldoe je aan de voorwaarden? Dan krijg je de mogelijkheid om het formulier voor een betalingsregeling in te vullen. Krijg je deze mogelijkheid niet te zien? Dan voldoe je waarschijnlijk niet aan de voorwaarden. In dit geval kun je natuurlijk altijd even met ons bellen. Dan nemen we je situatie persoonlijk door en bekijken we samen de mogelijkheden. Bel met OHRA Debiteurenbeheer op telefoonnummer +31 (0)26 400 48 48. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur
    • Je vult het online formulier in. Je geeft aan welk bedrag je per maand gaat betalen en vanaf welke datum de eerste betaling wordt afgeschreven
    • Je gaat akkoord met de voorwaarden en verstuurt je aanvraag
    • Binnen enkele minuten staat je aanvraag in je online postbus in Mijn OHRA Zorgverzekering

    Betalen met automatische incasso

    Betaal je je rekeningen met automatische incasso? Dan werkt het aanvragen van een betalingsregeling nét iets anders. We begrijpen dat dit verwarrend kan zijn. Kijk wat je kunt doen als je rekening automatisch is afgeschreven:

    1. Storneer het bedrag

    Storneer het afgeschreven bedrag online via jouw eigen bank. Is de betaling niet gelukt, omdat je onvoldoende saldo had? Ga dan direct naar stap 2.

    2. Wacht op onze reactie

    Je ontvangt een brief van ons over de niet betaalde rekening

    3. Vraag een betalingsregeling aan

    Je kunt nu in Mijn OHRA Zorgverzekering een betalingsregeling aanvragen

    4. Verstuur je aanvraag

    Vul het formulier in en verstuur je aanvraag. Binnen 3 werkdagen ontvang je een bevestiging van je aanvraag.

  • Zo verloopt je betalingsregeling zo soepel mogelijk

    Het is handig als de betalingsregeling die je met ons hebt afgesproken, zo soepel mogelijk verloopt. Zo voorkom je dat de gemaakte afspraken mogelijk komen te vervallen:

    • Komt de afschrijfdatum dichterbij? Zorg er dan voor dat er genoeg saldo op je rekening staat om de rekening van te betalen. Als een incasso namelijk niet lukt, vervalt de betalingsregeling. Hierdoor loop je meer kans op grotere financiële problemen. En dat wil natuurlijk niemand. Makkelijk: vaak zie je in je persoonlijke online bankomgeving een paar dagen van tevoren de melding wanneer de incasso gepland staat en voor welk bedrag. Staat er toch niet voldoende saldo op je rekening en lukt de incasso daardoor niet? Of kom je door deze incasso verder in financiële problemen? Bel dan OHRA Debiteurenbeheer
    • Wordt het in de betalingsregeling overeengekomen bedrag van je rekening afgeschreven? Laat dit bedrag dan nooit terugboeken (storneren). Als je dit doet, vervalt direct de betalingsregeling die je met ons hebt afgesproken. En alle rekeningen moet je dan weer per direct betalen. Heb je een betalingsregeling, maar valt deze je toch te zwaar? Besluit dan niet zelf om minder te gaan betalen. Neem contact op met OHRA Debiteurenbeheer om je situatie en de eventuele mogelijkheden te bespreken
    • Heb je tussentijds een financiële meevaller? En wil je naast je betalingsregeling meer aflossen? Dat kan natuurlijk. Hoe sneller je van je schuld af bent, hoe beter. Het is verstandig om dit eerst even met ons door te lopen. Bel even met OHRA Debiteurenbeheer

    Bellen met OHRA Debiteurenbeheer

    OHRA Debiteurenbeheer is bereikbaar onder telefoonnummer +31 (0)26 400 48 48.
    Je kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag, van 8.30 uur tot 17.30 uur.

Betalingsregeling niet mogelijk? Vraag een schuldhulpverlener om hulp

Heb je meer financiële problemen of is een betalingsregeling met ons helaas niet mogelijk? En lukt het je niet om je schuld zelf op te lossen? Vraag dan bij je gemeente om schuldhulpverlening. Jullie brengen dan samen je financiële problemen in kaart en stellen een plan op om deze op te lossen.

Aarzel niet om hulp te zoeken. Dan voorkom je grotere problemen.