Nieuws- en persberichten
Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022
De angst voor corona lijkt afgeschud, want Nederlanders gingen weer massaal op reis deze zomervakantie. De hoeveelheid ingediende reisclaims bij verzekeraar OHRA zit daarom weer op het (pre-corona) niveau van 2019. De nummer 1 claims voor dit jaar zijn bagage in de categorie ‘Verloren’ en telefoons in de categorie ‘Gestolen’.
Lees meerOHRA maakt Honden- en Kattennamen Top 5 bekend
Uit een onderzoek onder klanten van OHRA, de grootste huisdierenverzekeraar van Nederland, blijkt dat Luna, Simba en Max de populairste honden- en kattennamen zijn. Voor beide geslachten van deze diersoorten is een top 5 gemaakt. Opvallend is dat alle populaire huisdiernamen kort en krachtig zijn, en dat de namen niet unisex zijn.
Lees meerOHRA wil klanten positief verrassen met nieuwe merkstrategie
Contact met een verzekeraar is meestal niet voor de lol. Mensen stellen zich erop in dat het benaderen van een verzekeraar leidt tot een ingewikkeld en moeizaam traject. De ervaringen van OHRA-klanten zijn echter juist verrassend positief. Zij geven de verzekeraar dan ook een 8,5 of hoger voor klanttevredenheid, zo blijkt uit klantonderzoek. In haar nieuwe merkstrategie stelt OHRA deze verrassend positieve ervaringen centraal. Onderdeel van de andere koers is ook een gemoderniseerd logo en een nieuwe pay-off: ‘Ja, dat is OHRA’.
Lees meerOHRA neemt na 10 jaar afscheid van pechvogel-stel Rob en Els
Rob en Els waren tien jaar lang de hoofdrolspelers in de reclamecampagnes van OHRA, waarbij met name Rob altijd pech had en de verzekeraar de oplossingen bood. Nu neemt OHRA afscheid van het onhandige stel. De zorg- en autoverzekering was in 2012 de start van de carrière van het bekende reclame duo met een gebroken nek voor Rob door een auto-ongeluk op weg naar de wintersport in Oostenrijk. December 2021 eindigde deze loopbaan letterlijk met het ontslag van Rob in de commercial over de Fysio Meeneemservice. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden OHRA en hun creatieve partner Joe Public Take-Away Advertising een afscheidscampagne.
Lees meerOHRA maakt zorgpremie 2022 bekend
De maandpremie van de basisverzekering wordt in 2022 € 135, 95. Dit betekent een premiestijging van € 2,70 per maand. Hiermee blijft OHRA onder de verwachte gemiddelde premiestijging van het kabinet van € 3,75 per maand. De kosten van zorg zijn als gevolg van loon- en prijsstijgingen en specialistische zorg toegenomen. Om verdere premiestijging te beperken zet OHRA reserves vanuit het eigen vermogen in.
Lees meer