OHRA neemt na 10 jaar afscheid van pechvogel-stel Rob en Els
Rob en Els waren tien jaar lang de hoofdrolspelers in de reclamecampagnes van OHRA, waarbij met name Rob altijd pech had en de verzekeraar de oplossingen bood. Nu neemt OHRA afscheid van het onhandige stel. De zorg- en autoverzekering was in 2012 de start van de carrière van het bekende reclame duo met een gebroken nek voor Rob door een auto-ongeluk op weg naar de wintersport in Oostenrijk. December 2021 eindigde deze loopbaan letterlijk met het ontslag van Rob in de commercial over de Fysio Meeneemservice. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden OHRA en hun creatieve partner Joe Public Take-Away Advertising een afscheidscampagne.
Nederlandse actrice en Engelse acteur
In het afscheidsfilmpje is te zien hoe de acteurs terugkijken op de 27 campagnes die zij met OHRA afgelopen 10 jaar hebben gemaakt. Opvallend daarbij is dat Rob een Engelse acteur (Darren Strange) blijkt te zijn. Hij zegt grappend en met een knipoog: ‘Ik kom uit Londen en kon het Nederlandse script destijds niet goed lezen, maar kon er wel uit opmaken dat de opnames in het mooie Oostenrijk zouden zijn. Dat leek me wel wat. Ik snapte echter pas achteraf waarom Nederlandse acteurs niet de man van Els wilden spelen, want in de rol van Rob heb ik afgelopen tien jaar een ontwrichte nek gehad, twee gebroken benen, ben ik half gestikt en had ik zelfs een keer een hond met z’n tanden aan mijn kruis hangen. Dit is natuurlijk een grap. Ik heb zo veel lol gehad met de avonturen die ik in die rol mee heb gemaakt. Voor een acteur zijn dit geweldige scripts met zoveel details in elk shot.’
Els (Janneke Kops) is naast OHRA ook bekend van haar rol als conciërge in de serie Brugklas. Ze geeft aan ‘Ik ben OHRA heel dankbaar voor afgelopen jaren en heb echt zo vaak moeten lachen met Darren. We wisten precies van elkaar hoe we op elkaar reageerden en dat is heel fijn werken. Ik wil OHRA heel erg bedanken voor het vertrouwen dat ze in ons hadden.’
Gouden Loeki nominaties
De campagnes van OHRA met het onhandige stel Rob en Els waren opvallend en populair. Dit blijkt uit de 7 Gouden Loeki Top 10 finaleplekken die de verzekeraar hier van de Nederlandse kijker voor kreeg. Ook afgelopen vrijdag stond OHRA weer in de finale van De Gouden Loeki. Dit keer voor de commercial in de corona-teststraat rondom hun autoverzekering. Brenda Gerritsen-Brouns, manager Merk & Communicatie bij OHRA: ‘We zijn heel trots op het succes van de campagnes met Rob en Els en zijn Joe Public en de acteurs daar heel dankbaar voor. We stoppen op het hoogtepunt en grijpen dit moment aan om zeer binnenkort met iets nieuws te komen.
Met deze campagnes hebben we aan heel Nederland laten zien dat je bij OHRA altijd kunt rekenen op een directe oplossing. Of het nu via onze handige app is, via een uniek verzekeringsproduct of via directe hulp van onze website of contactcenter’
Binnenkort lanceert OHRA in samenwerking met Joe Public een nieuw campagneconcept.