Verlenging van uw kilometerverzekering

Hier vindt u de veelgestelde vragen over de verlenging van uw OHRA Kilometerverzekering. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

  • Veranderen de polisvoorwaarden van mijn kilometerverzekering?

    Nee, uw polisvoorwaarden zijn gelijk aan vorig jaar. Wilt u deze nog eens nalezen? Download de polisvoorwaarden op onze website en in Mijn OHRA. Hierna kunt u de polisvoorwaarden opslaan en printen.

     

  • Waarom krijg ik bericht dat de bundelprijzen gaan veranderen?

    OHRA beoordeelt één keer per jaar of de bundelprijzen wijzigen. Voor u is het belangrijk dat we de gedekte schade vergoeden. Door inflatie en stijgende reparatiekosten zien wij de kosten van gedekte schades toenemen. Ook zien we het aantal geclaimde schades toenemen. Met een hogere premie kunnen wij schades blijven vergoeden.

  • Vanaf wanneer geldt de nieuwe bundelprijs voor mij?

    De nieuwe bundelprijs geldt voor de eerstvolgende bundel nadat uw kilometerverzekering administratief is verlengd.

    Een voorbeeld
    Stel: u heeft op 20 september 2023 de kilometerverzekering afgesloten. Uw verzekering wordt jaarlijks administratief verlengd op de 1e dag van de maand waarin u uw kilometerverzekering heeft afgesloten. In dit voorbeeld is dat dus 1 september 2024. Start een volgende bundel na 1 september 2024, dan is de nieuwe bundelprijs van toepassing.

  • Geldt de nieuwe bundelprijs het hele jaar?

    OHRA beoordeelt in principe 1 keer per jaar of premies wijzigen. Het kan voor ons nodig zijn om tussentijds de bundelprijs en/of de voorwaarden van uw kilometerverzekering te veranderen. De wijzigingen gelden dan vanaf uw eerstvolgende bundel. Mocht dat het geval zijn, dan informeren wij u van te voren hierover.

    De nieuwe bundelprijs is uiteraard onder voorbehoud van wijzigingen die u zelf doorgeeft en die effect hebben op de hoogte van de bundelprijs. Gaat u bijvoorbeeld verhuizen of heeft u een andere auto? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw bundelprijs.

  • Hoe lang is een bundel geldig?

    Elke bundel is 1 jaar geldig. Heeft u na 12 maanden minder dan 1.000 kilometer gereden? Dan vervallen de kilometers die nog in uw bundel zitten. U ontvangt dan automatisch een nieuwe bundel die weer 1 jaar geldig is. Voordat wij een nieuwe inscasso uitvoeren ontvangt u van ons een e-mail.

  • Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb opgebouwd?

    Hoeveel schadevrije jaren u heeft opgebouwd ziet u op de digitale polis van uw kilometerverzekering. Hierop staat ook hoeveel no-claimkorting u krijgt. U vindt uw polis in Mijn OHRA of in de OHRA App.

  • Kan ik beslissen om zelf een autoschade te betalen?

    Ja. Bij de dekkingen Brand, Storm en Natuur, Diefstal, Ruit en Aanrijding kan dat. Het kan u zelfs geld besparen. Hoeveel u eventueel kunt besparen hangt wel af van de hoogte van het schadebedrag en de terugval in de no-claimkorting. U hoeft niet gelijk te beslissen of u de schade zelf betaalt. Tot een jaar na de schade kunt u deze beslissing nemen. Zelfs als de schade al door OHRA is afgehandeld en betaald. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op.

  • Ik wil mijn kilometerverzekering wijzigen. Hoe kan ik dat eenvoudig doen?

    Wilt u uw persoonlijke gegevens wijzigingen? Dat kan heel eenvoudig via Mijn OHRA of in de OHRA App. Wilt u de dekking of uw eigen risico aanpassen? Neem dan telefonisch contact met ons op.

  • Ik rijd meer kilometers dan ik had verwacht. Moet ik dat doorgeven?

    Nee, u betaalt een vast bedrag per bundel van 1.000 kilometer. Wel is het zo dat de kilometerverzekering vooral voordelig is als u gemiddeld minder dan 5.000 kilometer per jaar rijdt. Rijdt u meer dan 5.000 kilometer per jaar? Dan bent u waarschijnlijk goedkoper uit met de OHRA Autoverzekering.

    Wilt u uw kilometerverzekering omzetten naar de OHRA Autoverzekering? U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen. Onze medewerkers helpen u graag.

  • Hoe kan ik mijn kilometerverzekering opzeggen?

    Wij vinden het jammer dat u uw OHRA Kilometerverzekering wilt opzeggen. Bent u ergens ontevreden over? Laat het ons dan weten. Ook als u erover denkt om op te zeggen, al vinden wij dat natuurlijk erg jammer. Direct opzeggen kan dagelijks en regelt u eenvoudig zelf in Mijn OHRA of in de OHRA App. Als u de verzekering stopzet voordat uw bundel op is, dan betalen wij een deel van het aankoopbedrag van de bundel aan u terug. Het bedrag dat u terugkrijgt, hangt af van het aantal kilometers dat u nog over heeft in uw bundel.