Verlenging van uw autoverzekering

Hier vindt u de veelgestelde vragen over de verlenging van uw OHRA autoverzekering. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

  • Veranderen de polisvoorwaarden voor mijn autoverzekering (AUN2115)?

    Nee, uw polisvoorwaarden zijn gelijk aan vorig jaar. Wilt u deze nog eens nalezen? Download de polisvoorwaarden op onze website en in Mijn OHRA. Hierna kunt u de polisvoorwaarden opslaan en printen.

  • Wanneer ontvang ik mijn autopolis voor het nieuwe verzekeringsjaar?

    Zodra uw nieuwe polis in Mijn OHRA staat, krijgt u van ons bericht per e-mail. Op de nieuwe polis vindt u uw gekozen dekking en de premie voor het komende verzekeringsjaar.

  • Waarom wordt mijn premie gewijzigd?

    De premie van uw autoverzekering gaat komend jaar omhoog. Een premieverhoging is natuurlijk nooit leuk. Maar krijgt u schade aan uw auto? Dan is het belangrijk dat we de gedekte schade vergoeden. Door inflatie en stijgende reparatiekosten zien wij de kosten van gedekte schades toenemen. Ook zien we het aantal geclaimde schades toenemen, bijvoorbeeld door de toenemende drukte op de weg. Met een hogere premie kunnen wij schades blijven vergoeden.

  • Geldt de nieuwe premie het hele jaar?

    OHRA beoordeelt een keer per jaar of er premies wijzigen. De premie voor het komende verzekeringsjaar staat op de nieuwe polis in Mijn OHRA. Deze premie geldt het komende verzekeringsjaar, onder voorbehoud van wijzigingen die effect hebben op de hoogte van de premie. Gaat u bijvoorbeeld verhuizen of heeft u een andere auto? Dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw premie.

  • Waarom zie ik in de e-mail/brief een andere premie dan in Mijn OHRA?

    In de e-mail/brief staan de huidige premie en de premie voor het komende verzekeringsjaar. In Mijn OHRA staat nu alleen nog uw huidige premie. Zodra uw nieuwe polis met de premie voor komend jaar in Mijn OHRA staat, krijgt u van ons bericht per e-mail.

  • Waarom incasseert OHRA een andere maandpremie dan in de e-mail/brief staat?

    Door afrondingsverschillen kan de huidige premie genoemd in de e-mail/brief een paar centen afwijken van het bedrag dat wij via automatische incasso van uw rekening afschrijven. Wij werken er hard aan om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.

  • Ik heb meer auto’s verzekerd. Waarom staan niet alle auto’s in de e-mail/brief?

    Als u bij OHRA meer auto’s heeft verzekerd, dan kan het zijn dat deze nu niet in de brief staan. Bijvoorbeeld omdat wij deze op een ander moment verlengen. Als wij deze verzekering opnieuw verlengen, krijgt u hierover apart bericht.

  • Hoe kan ik mijn premie verlagen?

    Het is verstandig om te checken of de dekking van uw autoverzekering nog bij u past. Een minder uitgebreide dekking betekent namelijk een lagere premie. Ook kunt u bij OHRA zelf de hoogte van uw eigen risico kiezen. Hoe hoger uw eigen risico, hoe lager de premie. Wijzig eenvoudig de dekking van uw autoverzekering via Mijn OHRA.

  • Ik heb geen autoschade geclaimd. Waarom wijzigt dan toch mijn premie?

    De premie van de OHRA Autoverzekering wordt bepaald door verschillende kenmerken, zoals het soort auto dat u verzekert, uw leeftijd en de regio waarin u woont. Ieder kenmerk krijgt een waarde op basis van uw persoonlijke situatie. De waarden samen bepalen de premie die u betaalt.

    Heeft u een aantal van de verhoogde kenmerken? Dan gaat uw premie omhoog, ook al heeft u afgelopen jaar geen schade geclaimd. 

  • Kan ik beslissen om zelf een autoschade te betalen?

    Ja. Bij de onderdelen Brand, Storm en Natuur, Diefstal, Ruit en Aanrijding kan dat. Het kan u zelfs geld besparen. Dit hangt wel af van de hoogte van het schadebedrag en de terugval in de no-claimkorting. U hoeft niet gelijk te beslissen of u de schade zelf betaalt. Tot een jaar na de schade kunt u deze beslissing nemen. Zelfs als de schade al door OHRA is afgehandeld en betaald. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op.

  • Kan ik ook online mijn schade melden?

    Ja. Schade aan uw auto meldt u het snelst via Mijn OHRA of de OHRA App. Let op: bij een verkeersongeval moet u het papieren Europese Schadeformulier invullen en naar ons opsturen. Wanneer er een tegenpartij bij het schadegeval betrokken is, moet dit formulier door beide partijen ingevuld en ondertekend zijn.

  • Ik wil mijn autoverzekering wijzigen. Hoe kan ik dat eenvoudig doen?

    Uw wijzigingen geeft u eenvoudig door via Mijn OHRA. U kunt de volgende wijzigingen makkelijk en snel online doorgeven:

    • een adreswijziging
    • een andere auto verzekeren
    • de verzekeringsdekking
    • de hoogte van uw eigen risico
  • Ik heb nog geen Mijn OHRA. Hoe vraag ik een account aan?

    Als klant van OHRA kunt u zich gratis aanmelden voor Mijn OHRA. Zo regelt u uw bank- en verzekeringszaken 24 uur per dag, 7 dagen per week heel eenvoudig online. U kunt direct online toegang tot Mijn OHRA activeren.

  • Ik zie geen collectiviteitskorting meer op mijn polisblad staan. Hoe kan dat?

    Als u geen collectiviteitskorting op uw polisblad ziet staan, dan bent u per verlengingsdatum niet meer collectief verzekerd. Dit komt doordat OHRA de samenwerking met een aantal collectiviteiten heeft beëindigd. Door het vervallen van de collectiviteitskorting gaat uw premie omhoog.

  • Hoe kan ik mijn autoverzekering opzeggen?

    Wij vinden het jammer dat u uw OHRA Autoverzekering wilt opzeggen. Bent u niet tevreden over uw autoverzekering? Neem dan contact met ons op. Dan zoeken we samen naar een oplossing.

    Wilt u toch opzeggen? Dat kan dagelijks via Mijn OHRA. Ook kunt u via Mijn OHRA eenvoudig wijzigingen doorgeven, zoals een andere auto.

  • Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb?

    Uw zuivere schadevrije jaren ziet u direct in Mijn OHRA en ze staan op uw polisblad. U vindt er ook uw no-claimkorting en no-claimtrede.

  • Directe schadeafhandeling voor iedereen. Wat houdt dit precies in?

    Als u een WA (Plus)-autoverzekering heeft, dan hoeft u bij schade aan uw eigen auto veroorzaakt door een ander motorrijtuig vanaf nu niet meer zelf aan te kloppen bij de verzekeraar van de tegenpartij. Wij lossen dan als service de schadeafhandeling voor u op. Lees welke soort schades onder deze service vallen en hoe dat precies werkt.