Veelgestelde vragen over de OHRA App
Met de OHRA App regel je alles voor je verzekeringen. 24 uur per dag, waar je ook bent. Van persoonlijke gegevens wijzigen tot kosten declareren. Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over onze app.
Vragen over het gebruik van de OHRA App
-
Voor welke apparaten is de OHRA App geschikt?
De OHRA App werkt op:
- Apple iPhones (iOS) en iPads (iPadOS). Download de app gratis in de Apple App Store
- Android apparaten (zoals Samsung, LG en HTC). Download de app gratis in Google Play
De OHRA App is beschikbaar voor apparaten met Android 8 of nieuwer, iOS 16 of nieuwer en iPadOS 16 of nieuwer. Let op: je hebt altijd de laatste versie van de app nodig. Controleer regelmatig of er updates zijn. Als je niet de laatste versie gebruikt, kan het zijn dat de OHRA App niet of niet goed werkt op je mobiele telefoon of tablet.
-
Hoe weet ik welke versie ik van het besturingssysteem heb?
Doorloop de onderstaande stappen om uit te zoeken welk besturingssysteem je hebt. Let op: dit zijn algemene stappen, het kan per apparaat verschillen. Twijfel je? Kijk dan in de handleiding van je apparaat.
Voor apparaten met Apple (iPhone iOS en iPad iPadOS)
- Klik op het icoon 'Instellingen'
- Klik op 'Algemeen'
- Klik op 'Info'
- Bij 'Softwareversie' vind je de versie van iOS
Voor apparaten met Android (zoals Samsung, LG en HTC)
- Klik op het icoon ’Instellingen’
- Klik op ‘Info telefoon’
- Klik op ‘Softwaregegevens’
- Bij 'Android-versie' vind je de versie van jouw apparaat
-
Wat kan ik allemaal met de app?
Dit ligt aan de verzekeringen die je bij ons hebt. Wat je kunt doen met de app is:
- De gegevens van je verzekeringen bekijken. Zoals polisvoorwaarden, gekozen dekking en premie
- Je persoonlijke gegevens wijzigen
- De dekking van je verzekeringen aanpassen
- Een verhuizing doorgeven
- Direct contact met ons opnemen
- Schade melden
- De declaraties van je huisdier bekijken
- Het declaratieoverzicht van uw huisdierenverzekering checken
- De rekeningen van je zorgverlener declareren
- Het kenteken van een andere auto laten weten
- Een autoschade- of glasherstelbedrijf in de buurt vinden
- Je internationaal verzekeringsbewijs (IVB of groene kaart) bekijken
- Een verzekering opzeggen
Maak van de OHRA App je eigen persoonlijke app
Maak de OHRA App persoonlijker door je naam en profielfoto in te stellen. Voeg ook foto's toe bij je verzekeringen. Bijvoorbeeld een foto van je nieuwe auto bij je autoverzekering of een foto van je favoriete strand bij je reisverzekering. Zo wordt je app nóg leuker!
-
Hoe kan ik een rekening van mijn zorgverlener declareren?
Een rekening van een zorgverlener kun je eenvoudig en snel declareren met de OHRA App. Dit pak je als volgt aan:
- Log in op de app
- Klik op ‘Zorg’ en daarna op ‘Declareren’
Declareer je voor de eerste keer? Dan krijg je de ‘Voorwaarden mobiel declareren’ te zien. Lees deze door. Is alles duidelijk en akkoord? Klik dan op ‘Akkoord’ en daarna op ‘Rekening declareren’ - OHRA vraagt nu eenmalig toestemming om toegang te krijgen tot de camera op je apparaat. Zo kun je foto’s van je rekeningen met ons delen. Klik op ‘Ja, dat mag’, als je hiermee akkoord gaat
- Om een rekening in te dienen, moet je er eerst een foto van maken. Mocht je die nog niet hebben gemaakt: klik op ‘Maak foto’. Wat hierbij belangrijk is: maak de foto van bovenaf, zorg dat de rekening er helemaal op staat, let erop dat de foto niet te donker is en zet maximaal 1 rekening op de foto.
- Heb je al een foto of document klaarstaan op je apparaat? Klik dan op ‘Kies bestaande foto’ of ‘Kies PDF’
- Wist je dat je meerdere rekeningen van jezelf tegelijk kunt declareren? De rekeningen mogen dus van verschillende zorgverleners zijn.
- Geef vervolgens antwoord op een aantal vragen over je rekening. Zo wil OHRA bijvoorbeeld weten of je deze kosten in het buitenland hebt gemaakt. Nu volgt er een samenvatting van je declaratie. Bekijk en controleer deze goed. Klopt alles? Klik dan op ‘Verstuur’. Je krijgt vervolgens een e-mail met een ontvangstbevestiging. En binnen 5 werkdagen krijg je je geld terug, meestal zelfs veel sneller
- Ben jij niet de verzekeringnemer, maar sta je op de polis van bijvoorbeeld je partner of je ouder? Dan zie je jouw zorgverzekering niet in de OHRA app. Wil je zelf zorgkosten declareren? Dat kan dat alleen in Mijn OHRA Zorgverzekering.
-
Hoe kan ik een schade melden?
Schade melden doe je voor de meeste verzekeringen gemakkelijk en snel met onze app. Superhandig!
- Je kunt altijd en overal je schade doorgeven
- Je kunt eenvoudig foto’s toevoegen om de schade duidelijker te maken
- Je hebt je verzekeringsgegevens direct bij de hand
We maken het je graag zo gemakkelijk mogelijk. Kies de juiste verzekering op het startscherm in de app en klik vervolgens op ‘Schade melden’. Volg de stappen, het volgt voor zich en is zó geregeld.
Schade gemeld? Dan zijn wij aan zet
Zodra je schademelding binnen is, gaan wij aan de slag. Soms schakelen wij een schade-expert in om de schade te beoordelen. Lees wat wij nog meer doen en wat je van ons kunt verwachten. Benieuwd wanneer je bericht van ons krijgt? Bekijk het overzicht van onze reactietermijnen.
-
Kan ik eigen foto's toevoegen in de OHRA App bij mijn verzekeringen?
Ja zeker, je maakt de OHRA App een stuk persoonlijker met je eigen foto’s. Het plaatsen van foto’s is heel makkelijk:
- Kies een verzekering op het startscherm van de OHRA App
- Klik op deze pagina rechtsboven op de knop 'Wijzig’
- Kies uit het fotoalbum op je mobiele telefoon of tablet een leuke foto. Of maak er eentje
- Selecteer de foto die je wilt plaatsen (je kunt de foto nog bijsnijden)
- Je foto vindt je nu terug in de app bij je verzekering en op je startscherm
-
De app werkt niet goed. Hoe kan ik dit doorgeven?
Werkt de OHRA App niet (goed)? Of doet één van de functies het niet? Vervelend. Wij horen het graag via dit formulier, zodat wij snel met je melding aan de slag kunnen.
Wil je laten weten wat je van onze app vindt? Wij horen het graag van je. Klik op 'Profiel' in de app en geef je feedback. Alvast bedankt!