Meld een juridisch geschil direct bij ARAG of DAS
Vanaf 1 januari 2025 werkt OHRA samen met ARAG Rechtsbijstand, in plaats van DAS Rechtsbijstand. Heb je een OHRA Rechtsbijstandverzekering en ben je betrokken bij een juridisch geschil? Dan kun je dit direct melden bij ARAG Rechtsbijstand of DAS Rechtsbijstand, zonder contact op te nemen met OHRA. Lees meer over onze nieuwe samenwerking met ARAG.
Bij wie moet je zijn?
Wil je vanaf 1 januari 2025 een nieuwe zaak melden? Dan is het belangrijk om te kijken naar de eerste gebeurtenis of de feiten die tot het conflict hebben geleid:
- Vonden die gebeurtenissen vóór 1 januari 2025 plaats? Dan meld je je conflict bij DAS. Het is wel belangrijk dat je al verzekerd was op het moment dat die gebeurtenissen plaatsvonden.
Meld je geschil online of telefonisch bij het Juridisch Servicecenter van DAS via 020 – 65 18 815. Zij zijn bereikbaar van maandag tot vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur. - Vinden die gebeurtenissen op of ná 1 januari 2025 plaats? Meld je conflict dan bij ARAG.
Meld je geschil online of telefonisch bij het Juridisch Servicecenter van ARAG via 033 - 43 42 342. ARAG is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur.
Wij begrijpen dat het soms lastig is om te bepalen wanneer een conflict precies is ontstaan. Daarom geven wij hieronder 2 voorbeelden.
Voorbeeld 1: Conflict vóór 1 januari 2025
Stel, tijdens je beoordelingsgesprek op 1 december 2024 zegt je leidinggevende dat hij niet tevreden is met je werk en dat het misschien beter is om een andere baan te zoeken. Drie maanden later, op 1 februari 2025, krijg je een voorstel om te vertrekken. Omdat de eerste gebeurtenissen plaatsvonden op 1 december 2024 meld je de zaak bij DAS. Dit conflict valt onder de module Inkomen.
Voorbeeld 2: Conflict ná 1 januari 2025
Op 15 januari 2025 verleent een andere bestuurder jou geen voorrang en er ontstaat een aanrijding waardoor je auto beschadigd raakt. De andere bestuurder ontkent schuld en zijn verzekeraar wil je schade niet vergoeden. Omdat de aanrijding en het ontkennen van schuld na 1 januari 2025 plaatsvonden, meld je de zaak bij ARAG. Dit conflict valt onder de module Verkeer en de module Rechtsbijstand Motorrijtuig.
Voordelen van telefonisch melden bij ARAG
- Direct contact met een jurist uit het Juridisch Servicecenter.
- ARAG geeft snel duidelijkheid of je conflict gedekt is en neemt je mee in de aanpak.
- Geen gedekte zaak? Dan bespreekt ARAG, indien mogelijk, direct een alternatief aanbod met je.
Heb je een verkeersschade en is er geen sprake van persoonlijk letsel? Dan is telefonisch contact minder geschikt. Meld je verkeersschade zonder letsel direct online bij ARAG.
Welke dekking heb je?
Voordat je een geschil meldt, is het goed om te weten welke dekking(en) je hebt. De gekozen dekkingen staan op je polisblad. Die kun je op ieder moment bekijken in de OHRA App en Mijn OHRA.
Valt het geschil onder de dekking van de rechtsbijstandverzekering?
In onze polisvoorwaarden staat welke onderwerpen en situaties onder een dekking vallen. Wij kunnen je helaas niet vertellen of een specifiek geschil verzekerd is. Meld hiervoor je geschil telefonisch bij ARAG.
Heb je een juridische vraag?
Voor juridische vragen kun je ook bij ARAG terecht. Dit kan op verschillende manieren:
- Telefonisch
Het Juridisch Servicecenter van ARAG is bereikbaar op 033 – 43 42 342 van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur. Voor noodgevallen is ARAG 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar. - Via de website
Ga naar eerste hulp bij juridische vragen (onder het kopje juridische hulp) - Via social media
Het webcareteam zit van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.30 uur voor je klaar op Facebook, Instagram, LinkedIn en X.