Schade gemeld? Dit doen wij
Heb je schade aan je geleende of uitgeleende auto? Dan doen wij er natuurlijk alles aan om je te helpen.
Heb je de Dekking Compleet? Dan kun je dit van ons verwachten als je schade meldt:
Stap 1: is de informatie compleet?
Meteen nadat je schademelding binnen is, beoordelen we of er nog informatie mist. Soms vragen we je extra informatie over de oorzaak van de schade op te sturen, of informatie van getuigen. Bij een schade checken we meteen of de schade is verzekerd volgens onze polisvoorwaarden. Soms schakelen we een schade-expert in. Binnen 10 werkdagen hoor je van ons.
Stap 2: is een schade-expert nodig?
De expert beoordeelt in ieder geval de oorzaak van de schade en hoe groot de schade is. Daarna stelt hij een rapport voor ons op. Tussen het inschakelen van de schade-expert en onze reactie zit maximaal 20 werkdagen. Is er geen expert nodig? Dan slaan we deze stap gewoon over.
Stap 3: wat krijg je vergoed?
Als we alle informatie hebben, gaan we definitief bepalen of je volgens de polisvoorwaarden verzekerd bent. Je hoort binnen 10 werkdagen of je wel of niet een vergoeding krijgt en hoeveel dat is.
Stap 4: hoe krijg je de schade vergoed?
Binnen 5 werkdagen staat het bedrag van de vergoeding op de rekening van de eigenaar van de auto.