Veelgestelde vragen kilometerverzekering

Heb je een vraag over de OHRA Kilometerverzekering? Misschien staat je vraag hier wel bij. Is dat niet zo? Stel dan je vraag eenvoudig online.

Over afsluiten of aanpassen

  • Hoe lang is een bundel geldig?

    Elke bundel is 1 jaar geldig. Heb je na 1 jaar minder dan 1.000 kilometer gereden, dan vervallen de kilometers die nog in je bundel zitten. Je krijgt dan automatisch een nieuwe bundel die weer 1 jaar geldig is. Voordat wij de kosten van je rekening afschrijven krijg je van ons een mail hierover.

  • Wat als ik te veel kilometers rijd?

    Je kunt nooit te veel rijden. Er is namelijk geen maximum aantal kilometers dat je mag rijden met de OHRA Kilometerverzekering. Hoeveel je ook rijdt, je blijft verzekerd! Wel is het zo dat de kilometerverzekering vooral voordelig is als je gemiddeld minder dan 5.000 kilometer per jaar rijdt. Als je meer rijdt, ben je waarschijnlijk goedkoper uit met de OHRA Autoverzekering.

  • Kan ik een kilometerverzekering afsluiten voor mijn zakelijke auto?

    Nee dat kan helaas niet. De OHRA Kilometerverzekering is er alleen voor particuliere personenauto's met een Nederlands kenteken.

  • Kan ik een kilometerverzekering afsluiten voor mijn camper of caravan?

    Nee dat kan helaas niet. De OHRA Kilometerverzekering is er alleen voor particuliere personenauto's met een Nederlands kenteken. Je kunt wel een OHRA Caravanverzekering afsluiten voor je caravan of vouwwagen. We hebben geen verzekering voor je camper. 

  • Kan ik een kilometerverzekering afsluiten voor mijn oldtimer?

    Nee, dat gaat helaas niet. De OHRA Kilometerverzekering maakt gebruik van een kilometerteller. Deze plaats je in je auto via een ODB-poort. Oldtimers hebben niet zo’n poort en daarom is het niet mogelijk om een kilometerverzekering af te sluiten. Je kunt wel een OHRA Autoverzekering afsluiten voor je oldtimer.

  • Kan ik een kilometerverzekering afsluiten voor mijn elektrische auto?

    Vaak wel, maar de OHRA Kilometerverzekering maakt gebruik van een kilometerteller. Je elektrische auto moet daarom wel een ODB-poort hebben om de kilometerteller op aan te sluiten. Controleer dus of jouw auto dat heeft. Zo niet dan kun je een OHRA Autoverzekering afsluiten voor je elektrische auto.

  • Kan ik een kilometerverzekering afsluiten voor mijn geïmporteerde auto?

    Vaak wel, maar de OHRA Kilometerverzekering maakt gebruik van een kilometerteller. Je geïmporteerde auto moet wel een ODB-poort hebben om de kilometerteller op aan te sluiten. Controleer dus of jouw auto dat heeft. Zo niet dan kun je een OHRA Autoverzekering afsluiten voor je geïmporteerde auto. Lees waarop je in dat geval moet letten.

  • Zijn er beveiligingseisen voor mijn auto?

    Sommige auto's moeten voldoen aan een bepaalde beveiligingsklasse om de auto te verzekeren tegen bijvoorbeeld diefstal. Als je je kilometerverzekering aanvraagt, zie je welke beveiliging nodig is om jouw auto te verzekeren. Heb je vragen hierover neem dan even contact met ons op, via 026 400 40 40.

  • No-claimkorting: hoe werkt dat eigenlijk?

    Het woord zegt het eigenlijk al: als je geen schade claimt, krijg je korting op je premie. En hoe langer je dat volhoudt, hoe meer korting je krijgt. In verzekeringstermen klinkt het zo: hoe meer schadevrije jaren, hoe hoger je no-claimkorting. Het aantal schadevrije jaren houden we automatisch voor je bij en vind je terug op je polis.

  • Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb opgebouwd?

    Hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd zie je op je  polis van je kilometerverzekering. Hierop staat ook hoeveel no-claimkorting je krijgt. Je vindt je polis in Mijn OHRA of in de OHRA App. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice op 026 400 40 40 . Onze medewerkers helpen je graag. 

  • Hoe zit het met mijn schadevrije jaren nu ik een leaseauto heb gehad?

    Je kunt je schadevrije jaren overdragen naar de auto die je privé gebruikt als je een leaseverklaring hebt waaruit blijkt dat je schadevrij hebt gereden. Deze leaseverklaring mag niet ouder zijn dan 3 jaar. Mail deze verklaring naar ons via ons contactformulier.

  • Welke informatie krijgt OHRA via de kilometerteller van mij binnen?

    De kilometerteller registreert:

    • de datum en het tijdstip van je rit
    • het aantal gereden kilometers
    • de datum en het tijdstip waarop je kilometerteller verbonden is met OHRA

    Ook ULU Mobility Services B.V., de leverancier van de kilometerteller, ziet deze gegevens.

    Deze gegevens hebben we nodig voor jouw verzekering. Daarnaast gebruiken we de gegevens om analyses te maken en ons product te verbeteren. Dat doen we zonder de namen, dus onze medewerkers zien niet welke gegevens van jou zijn. Als je deze gegevens niet met OHRA wilt delen dan kun je de verzekering stopzetten.

  • Hoe zit het met mijn privacy?

    Om je te kunnen verzekeren en om met je te kunnen communiceren, slaan wij jouw naam, geslacht, geboortedatum, woonadres, e-mailadres en telefoonnummer op. Verder slaan wij ook je kenteken op en het merk en model van je auto. Om de kilometers bij te houden slaan wij het registratienummer van je kilometerteller op en ook de datum, het tijdstip en het aantal gereden kilometers. Om te weten of je de kilometerteller goed hebt geïnstalleerd, slaan we de datum en tijdstip van het installeren en loskoppelen van de kilometerteller op. Meer weten over hoe wij met je privacy omgaan.

Over wat verzekerd is

  • Welke dekkingen heeft de OHRA Kilometerverzekering?

    We hebben 3 basisdekkingen voor je auto: WA, WA Plus en All-Risk. Daarnaast kun je extra dekkingen toevoegen. Dit zijn Ongevallen inzittenden, Schade inzittenden, en Pechhulp Nederland.

  • Wat dekt een All-Risk kilometerverzekering?

    Een All-Risk kilometerverzekering dekt net als de WA Plus verzekering de meest voorkomende schades aan je auto, zoals ruitschade, hagelschade of schade door inbraak en diefstal. Daarnaast ben je met een All-Risk kilometerverzekering verzekerd voor schade aan je auto en aan de accessoires door bijvoorbeeld vandalisme of omdat je een paaltje over het hoofd hebt gezien. En je bent verzekerd voor pechhulp in het buitenland. Omdat de dekking van een All-Risk verzekering uitgebreider is dan die van een WA of WA Plus verzekering, is de bundelprijs hoger. We vertellen je graag meer over de All-Risk Kilometerverzekering. Bel 026 400 40 40 . Onze medewerkers staan voor je klaar. 

  • Wat is een WA-verzekering?

    Dit is de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering die voor elke autobezitter verplicht is. Hiermee ben je verzekerd als je met je auto schade of letsel veroorzaakt bij een ander. Wil je uitgebreider verzekerd zijn, bijvoorbeeld ook voor schade aan je eigen auto, dan kun je kiezen voor de WA Plus of de All-Risk kilometerverzekering.

  • Waar vind ik mijn internationaal verzekeringsbewijs (IVB of groene kaart)?

    Je vindt je internationaal verzekeringsbewijs (IVB of groene kaart) in de OHRA App en in Mijn OHRA. In Mijn OHRA kun je hem downloaden en printen. Dat mag gewoon op wit papier, het bewijs hoeft niet (meer) groen te zijn. Je internationaal verzekeringsbewijs hoef je binnen de EU niet verplicht bij je te hebben. Er zijn wel landen waar je het verzekeringsbewijs geprint bij je moet hebben. Je leest er hier meer over.

  • No-claimkorting: hoe werkt dat eigenlijk?

    Het woord zegt het eigenlijk al: als je geen schade claimt, krijg je korting op je premie. En hoe langer je dat volhoudt, hoe meer korting je krijgt. In verzekeringstermen klinkt het zo: hoe meer schadevrije jaren, hoe hoger je no-claimkorting. Het aantal schadevrije jaren houden we automatisch voor je bij en vind je terug op je polis.

  • Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb opgebouwd?

    Hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd zie je op je  polis van je kilometerverzekering. Hierop staat ook hoeveel no-claimkorting je krijgt. Je vindt je polis in Mijn OHRA of in de OHRA App. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice op 026 400 40 40 . Onze medewerkers helpen je graag. 

  • Hoe zit het met mijn schadevrije jaren nu ik een leaseauto heb gehad?

    Je kunt je schadevrije jaren overdragen naar de auto die je privé gebruikt als je een leaseverklaring hebt waaruit blijkt dat je schadevrij hebt gereden. Deze leaseverklaring mag niet ouder zijn dan 3 jaar. Mail deze verklaring naar ons via ons contactformulier.

  • Waarom moet ik aansluitkosten betalen?

    Voor de kilometerteller betaal je eenmalig € 35,-. Je betaalt een stukje mee voor de aanschaf en je betaalt de verzendkosten. De aansluitkosten betaal je tegelijk met je eerste bundel.

Over de kilometerteller

  • De kilometerstand in mijn auto wijkt af van de kilometers die van mijn bundel zijn afgegaan. En nu?

    De meetmethode kan iets afwijken. Voor het aantal kilometers kijken we naar de kilometerteller van OHRA. Deze bepaalt de kilometerstand in je bundel.

  • Mijn auto moet naar de garage, wat moet ik doen met de kilometerteller?

    Lekker laten zitten! Maar meld wel even dat je er een hebt. De monteur haalt hem waarschijnlijk even los want hij heeft de ODB-poort nodig om de gegevens van de auto uit te lezen. Auto weer terug? Check dan in de OHRA App of de kilometerteller nog verbonden is!

  • Ik heb een storingsmelding ontvangen, ben ik nu wel verzekerd?

    Zodra je een storingsmelding ziet in de OHRA App bel je met ons op 026 400 40 40. Wij checken dan of het een echte storing is. Zo ja, dan ben je gewoon verzekerd. Is het geen storing, maar is de kilometerteller bijvoorbeeld niet goed aangesloten, dan ben je niet verzekerd. 

  • Welke informatie krijgt OHRA via de kilometerteller van mij binnen?

    De kilometerteller registreert:

    • de datum en het tijdstip van je rit
    • het aantal gereden kilometers
    • de datum en het tijdstip waarop je kilometerteller verbonden is met OHRA

    Ook ULU Mobility Services B.V., de leverancier van de kilometerteller, ziet deze gegevens.

    Deze gegevens hebben we nodig voor jouw verzekering. Daarnaast gebruiken we de gegevens om analyses te maken en ons product te verbeteren. Dat doen we zonder de namen, dus onze medewerkers zien niet welke gegevens van jou zijn. Als je deze gegevens niet met OHRA wilt delen dan kun je de verzekering stopzetten.

  • Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

    Klachten kun je op verschillende manieren bij ons melden. Wij doen er alles aan om het probleem op te lossen. Komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht sturen naar het financiële klachteninstituut KiFiD. Zij zijn onafhankelijk en helpen jou als je een meningsverschil hebt met ons. 

Staat je vraag er niet bij? Je kunt altijd contact met ons opnemen.