Bagage, telefoons en brillen worden het meest geclaimd
Vakantiegangers maakten in 2018 bij OHRA het vaakst melding van gestolen, verloren of beschadigde reisbagage. OHRA onderzocht welke voorwerpen in 2018 het meest werden ingediend op de reisverzekering en welke daarvan werden uitbetaald. Een derde (33%) van het aantal claims op de reisverzekering betrof de bagage, gevolgd door telefoons (17%) en brillen/contactlenzen op sterkte (13%). De kans op onnodig gedoe tijdens een reis kan verkleind worden door goede voorbereiding.
Meest geclaimde voorwerpen
Bagage (33%)
Verzekeraars hebben vaak verschillende dekkingen voor bagage. In het geval van eigen ski’s of andere dure eigendommen is het nuttig te checken welke dekkingen er zijn voor het geval er schade aan spullen ontstaat.
Telefoons (17%)
Vooral schade aan de schermpjes van smartphones komt vaak voor. Een telefoon met een hoesje dat ook de voorkant beschermt, verkleint de kans op kapotte schermen.
Brillen/lenzen (13%)
Een reservebril mee op reis kan nooit kwaad, want niemand wil zijn vakantietijd doorbrengen bij een opticien. En voor chauffeurs geldt dat ze in dat geval met die reservebril veilig naar huis kunnen rijden.
Foto- en filmcamera's (6%)
Als er sprake is van schade aan eigendommen, is het handig om er foto’s van te nemen, bijvoorbeeld met een telefoon. Dit maakt het gemakkelijker om schade te declareren. Bij sommige verzekeraars kan schade online geclaimd worden en de status ervan simpel gevolgd worden. Wachten tot einde vakantie voor het indienen van een claim is dan niet nodig.
Reisdocumenten (5%)
Het is nuttig kopieën van belangrijke papieren, zoals paspoort en rijbewijs, te bewaren of foto’s ervan op te slaan. Dat maakt aangifte doen of een noodpaspoort aanvragen wat gemakkelijker.
Tot slot
Houdt, bij schade, de verzekeringsgegevens bij de hand. Voor eventuele hulpverlening of geneeskundige zorg kan dan snel en direct contact worden opgenomen met de verzekeraar. De smartphone-app van de verzekeraar biedt hiervoor het meeste gemak.
Meer informatie
Neem voor vragen contact op via media@ohra.nl of 026 400 71 05.
Voor meer informatie, de voordelen en voorwaarden van OHRA Reisverzekering, zie www.ohra.nl/reisverzekering
Over OHRA
OHRA is een verzekeringsmaatschappij waar klanten direct zelf hun verzekeringen afsluiten. OHRA staat voor Direct Geregeld: duidelijke verzekeringen, goede service en eenvoudige oplossingen. Dit noemen we verzekeren zonder Paarse Krokodillen. Onze klanten regelen al hun verzekeringszaken telefonisch of zelf, direct en eenvoudig met de OHRA App of via de website www.ohra.nl. Meer informatie over de OHRA Reisverzekering is te vinden via www.ohra.nl/reisverzekering. OHRA is een merk van NN Group.