Veelgestelde vragen over Mijn OHRA

Bij OHRA communiceren we zoveel mogelijk digitaal. Zo staan belangrijke documenten zoals je polis en polisvoorwaarden op 1 plek bij elkaar in de OHRA App en Mijn OHRA. Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over Mijn OHRA.

Staat je vraag er niet tussen?

Dan zijn we er natuurlijk voor je. Stel je vraag aan onze virtuele assistent - het liefst in een paar woorden - dan begrijpt ie jou het best. Bijvoorbeeld "vergoeding fysiotherapie".

Polis bekijken Kosten declareren Verhuizing doorgeven Schade melden

Vragen over inloggen

  • Hoe krijg ik toegang tot Mijn OHRA?

    Om in te loggen in Mijn OHRA heb je een OHRA Account nodig. Dit regel je binnen 2 minuten met je relatienummer en e-mailadres. Activeer direct je OHRA Account..

    Hier vind je je relatienummer

    Je vindt je relatienummer in de mail over je polis en in de welkomstmail. Je relatienummer is onderdeel van je polisnummer. Je polisnummer staat op je polisblad en in eventuele brieven die je van ons ontvangt. Het zijn de cijfers vóór het eerste streepje. Is je polisnummer bijvoorbeeld 123456-531-04? Dan is je relatienummer 123456.

  • Waarom moet ik inloggen met een SMS-code?

    Om je gegevens extra goed te beveiligen, log je in met je OHRA Account en een SMS-code. Dit noemen we ook wel tweestapsverificatie. Nog niet ingesteld? Dan krijg je de eerstvolgende keer bij het inloggen een melding over het beveiligen van je account te zien. Het telefoonnummer dat bij ons bekend is vullen we alvast voor je in. Wil je liever een ander telefoonnummer gebruiken voor de SMS-code? Dan kun je het telefoonnummer meteen wijzigen.

  • Ik ontvang geen SMS-code, wat moet ik doen?

    Als je geen SMS-code ontvangt bij het inloggen, klik je op 'Stuur de code opnieuw' om een nieuwe SMS-code naar je te laten sturen. Ontvang je nog steeds niets? Of heb je geen toegang meer tot dit telefoonnummer? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan helpen we je.

  • Ik heb geen mobiel telefoonnummer, hoe kan ik inloggen?

    Zonder mobiel telefoonnummer is het helaas niet mogelijk om online je verzekeringszaken te regelen. Om je account zo goed mogelijk te beveiligen gebruiken wij namelijk tweestapsverificatie. Je logt in met je OHRA Account én een SMS-code. In 2 stappen, extra veilig dus. Zo verkleinen we samen de kans dat hackers toegang krijgen tot je account. Alleen een wachtwoord is dan ook niet meer genoeg.

    Wil je iets voor je verzekering doen? Denk aan een wijziging doorgeven, declareren of schade melden? Neem dan telefonisch contact met ons op.

  • Het inloggen lukt niet. Hoe kan dat?

    Vervelend dat het inloggen niet lukt. Dit kan verschillende redenen hebben:

    • Heb je je e-mailadres en wachtwoord goed ingevuld? Doe een check en probeer het nog een keer.
    • Ben je je wachtwoord vergeten of kwijt? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en volg de stappen.
    • Is je toegang geblokkeerd? Dit gebeurt na 5 keer verkeerd inloggen. Je zult even moeten wachten, probeer het daarna nog een keer. Of stel een nieuw wachtwoord in.
    • Log je in met je DigiD? Dit is niet mogelijk. Met je DigiD kun je alleen inloggen op Mijn OHRA Zorgverzekering.
  • Ik ontvang geen e-mail om een OHRA Account te activeren. Wat nu?

    Wil je jouw OHRA Account activeren, maar ontvang je geen e-mail? Kijk dan bij je ongewenste post of SPAM. Het kan zijn dat onze e-mail daar tussen staat.

    Heb je een Gmail e-mailadres? Dan is de kans groot dat onze activeringsmail in je SPAM terecht komt. Hier kunnen wij op dit moment niets aan doen. Wel kun je deze e-mail vanuit je SPAM kenmerken als 'lijkt in orde' en daarna als 'geen SPAM'. Onze e-mails staan vanaf dat moment automatisch in je inbox en dan werkt de activeringsknop juist.

    Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag.

  • Het aanvragen van een nieuw wachtwoord voor mijn OHRA Account lukt niet. Hoe kan dat?

    Heb je op ‘wachtwoord vergeten’ geklikt om een nieuw wachtwoord aan te vragen, maar ontvang je geen e-mail van ons? Dan kan dit er aan de hand zijn: 

    • De e-mail is in je ongewenste post of SPAM terecht gekomen. Het is dan handig om je e-mail als 'lijkt in orde' te kenmerken en daarna als 'geen SPAM'. Zo weet je zeker dat je onze e-mails vanaf nu wel in je inbox ontvangt.
    • Je hebt nog geen account aangemaakt. Activeer direct je OHRA Account..
  • Ik heb ook Mijn OHRA Zorgverzekering. Hoe moet ik daar inloggen?

    Mijn OHRA is niet hetzelfde als Mijn OHRA Zorgverzekering. In Mijn OHRA Zorgverzekering regel je alles voor je zorgverzekering en log je in met de DigiD app of met je DigiD inlogcode met SMS-controle. Inloggen doe je hier.

Vragen over het gebruik van Mijn OHRA

  • Wat is Mijn OHRA?

    In Mijn OHRA kun je online al je gegevens van je verzekeringen inzien en aanpassen. Wanneer je maar wilt. 

    Nóg meer gemak met onze app

    Met je inloggegevens van Mijn OHRA heb je ook toegang tot onze handige app. Zo regel je alles voor je verzekeringen waar en wanneer het je uitkomt. 24 uur per dag en 7 dagen in de week. Download de OHRA App op je smartphone of tablet.

  • Kan ik gebruikmaken van Mijn OHRA?

    Als je bij ons een verzekering afsluit, krijg je gratis toegang tot Mijn OHRA. En met deze inloggegevens gebruik je ook onze handige app. Begin meteen! Je regelt je toegang in 3 simpele stappen.

  • Wat kan ik allemaal in Mijn OHRA

    We blijven de mogelijkheden van Mijn OHRA uitbreiden. Wat je allemaal kunt is:

    • De gegevens van je verzekeringen bekijken. Zoals polisvoorwaarden, gekozen dekking en premie.
    • Je persoonlijke gegevens wijzigen.
    • De dekking van je verzekeringen aanpassen.
    • Een verhuizing doorgeven.
    • Het kenteken van een andere auto laten weten.
    • Schade melden.
    • Je internationaal verzekeringsbewijs (IVB of groene kaart) bekijken.
    • Het declaratieoverzicht van uw huisdierenverzekering checken.
    • Een verzekering opzeggen.

    Alles voor je zorgverzekering regelen?

    In Mijn OHRA vind je de algemene gegevens van je zorgverzekering bij OHRA. Wil je alles voor je zorgverzekering regelen? Denk aan het declareren van een rekening. Dat kan in Mijn OHRA Zorgverzekering.

  • Kunnen mijn partner en ik samen 1 OHRA Account delen?

    Zijn jullie samen verzekerd op 1 relatienummer? Dan kun je samen gebruikmaken van een OHRA Account. Let op: voor het inloggen is een SMS-code nodig, hiervoor kunnen jullie 1 mobiel telefoonnummer aan het account koppelen. Het is niet mogelijk om meerdere inloggegevens te hebben voor 1 account.

    Heeft je partner eigen verzekeringen en een eigen relatienummer bij OHRA? Dan hebben jullie allebei een eigen OHRA Account met een apart e-mailadres.

    Tip!

    Download allebei de OHRA App. In onze app hoef je namelijk maar 1 keer met een SMS-code in te loggen. Daarna kunnen jullie allebei een eigen pincode kiezen of gezichts- of vingerafdrukherkenning instellen. Zo heb je altijd alles voor je verzekeringen direct bij de hand.

  • Waar vind ik mijn polisblad?

    Log in op Mijn OHRA en volg de stappen hieronder:

    • Klik op 'Verzekeringen' om je verzekering(en) te bekijken
    • Kies de verzekering waarvan je de polis wilt bekijken
    • Klik onder 'Direct Regelen' op 'Polis bekijken' 
    • Kies vervolgens de gewenste datum 
    • Selecteer de link 'Uw polis' 
    • Je digitale polis opent als een PDF bestand. Je kunt de polis nu bekijken, opslaan of printen.
  • Hoe weet ik als er iets in Mijn OHRA is gewijzigd?

    Als er een nieuwe polis voor je klaarstaat, bijvoorbeeld omdat je je polis hebt aangepast of wij je polis verlengen, dan ontvang je altijd een e-mail van ons.