Kostbaarhedenverzekering

Kostbaarhedenverzekering

Helaas niet langer beschikbaar

Heb je al een kostbaarhedenverzekering?

  • Zolang je verzekering loopt, is je kostbare bezit verzekerd
  • Je kunt objecten blijven toevoegen op je verzekering
  • Wijzigingen en schade meld je eenvoudig via de OHRA App of Mijn OHRA

Je kunt geen kostbaarhedenverzekering meer afsluiten bij OHRA

We zien dat de behoefte aan een kostbaarhedenverzekering is afgenomen. Door deze niet langer meer aan te bieden, kunnen we onze aandacht richten op verzekeringen waar wél veel behoefte aan is. Heb je al een OHRA kostbaarhedenverzekering? Geen zorgen; je huidige kostbaarhedenverzekering loopt nog gewoon door. Je bent dus nog steeds verzekerd en kunt zolang de verzekering loopt, rekenen op onze service zoals je gewend bent. Heb je nog vragen? Bekijk dan de veelgestelde vragen.

Dekking kostbaarhedenverzekering

Je muziekinstrument, antieke schilderijen of zeldzame horloge verzekeren? Met onze Kostbaarhedenverzekering zijn je dierbare bezittingen goed verzekerd tegen schade en diefstal. Binnenhuis. Buitenshuis. Waar ook ter wereld. 

Verzekerde waarde

Bij OHRA krijg je in de meeste gevallen de nieuwwaarde van je kostbaarheden uitgekeerd. Waren je spullen getaxeerd? Dan betalen we de taxatiewaarde. En bij kunst en antiek vergoeden we de zeldzaamheidswaarde.

Dekking in het buitenland

Je kostbaarheden zijn bij OHRA direct wereldwijd verzekerd. Alleen kunst en antiek zijn alleen op jouw woonadres en binnenshuis verzekerd en natuurlijk onderweg van of naar een restaurateur.

Geen eigen risico

Met de kostbaarhedenverzekering van OHRA heb je geen eigen risico. Nooit. Zo sta je bij schade of diefstal van je dierbare spullen nooit voor vervelende verrassingen.

Wat verzekert de kostbaarhedenverzekering?

Met de kostbaarhedenverzekering verzeker je dure spullen tegen diefstal, verlies en beschadiging. Voor bijna alles geldt: over de hele wereld.

Wel verzekerd

  • Bij schade, diefstal of verlies van kostbare spullen krijg je vaak de nieuwwaarde vergoed
  • Bij kunst en antiek vergoeden we de zeldzaamheidswaarde
  • Bij onze kostbaarhedenverzekering betaal je geen eigen risico

Niet verzekerd

  • Als je niet alles doet om schade of diefstal te voorkomen.
  • Voor beschadigingen door normaal gebruik. Denk aan krassen, barsten en deuken.
  • Als je spullen wilt verzekeren van een waarde boven de € 7.000,- per item. Kunst en/of antiek zijn een uitzondering hierop.

Veelgestelde vragen

  • Kan ik als OHRA klant nog een kostbaarhedenverzekering afsluiten?

    Nee, het is niet meer mogelijk om de kostbaarhedenverzekering af te sluiten.

  • Waarom stopt OHRA met de verkoop van de kostbaarhedenverzekering?

    Bij OHRA zien we dat de behoefte aan een kostbaarhedenverzekering is afgenomen. Door deze niet langer meer aan te bieden, kunnen we onze aandacht richten op verzekeringen waar wel veel behoefte aan is.

  • Als ik al een kostbaarhedenverzekering heb, kan ik dan nog wijzigingen doorvoeren of objecten toevoegen?

    Ja, ga hiervoor naar Mijn OHRA of neem contact op met onze klantenservice.

  • Ik heb een OHRA kostbaarhedenverzekering, wat betekent de verandering voor mij?

    Als je de verzekering al hebt afgesloten, verandert er niets voor je. Zolang je verzekering loopt is je kostbare bezit verzekerd en kun je rekenen op onze service zoals je gewend bent.

  • Welke waarde wordt vergoed bij schade, verlies of diefstal?

    Bij schade, diefstal of verlies van kostbare spullen krijg je vaak de nieuwwaarde vergoed. Dat is het bedrag waarmee je een vergelijkbaar sieraad, instrument of camera kunt kopen. Zijn je spullen getaxeerd? Dan betalen we de taxatiewaarde. Bij kunst en antiek vergoeden we de zeldzaamheidswaarde. Je moet ons dan een aankoopnota of taxatierapport laten zien. We hebben wel een maximaal verzekerd bedrag per voorwerp. Afhankelijk van de waarde die jij aangeeft. Die bedragen vind je op je polisblad in Mijn OHRA.

  • Ben ik ook in het buitenland verzekerd?

    Bij ons zijn je kostbaarheden direct wereldwijd verzekerd. Behalve dan kunst en antiek, die zijn alleen op jouw woonadres en binnenshuis verzekerd.

  • Heb ik een eigen risico?

    Kies je voor onze kostbaarhedenverzekering? Dan heb je geen eigen risico.

  • Waar vind ik de polisvoorwaarden?

    Bekijk hier de polisvoorwaarden van de kostbaarhedenverzekering.

  • Kan ik mijn kostbaarhedenverzekering dagelijks opzeggen?

    Ja, je kunt je kostbaarhedenverzekering opzeggen via Mijn OHRA of neem contact op met de klantenservice.

  • Staat je vraag er niet bij?

    Kijk dan bij onze veelgestelde vragen. Of klik op de button 'Stel je vraag' bovenaan de pagina. Onze virtuele assistent helpt je graag verder. Stel je vraag - het liefst in een paar woorden - dan begrijpt ie jou het best.