Schade gemeld? Dit doen wij

Laten we hopen dat het je niet overkomt: schade aan je caravan of je spullen. Maar als het toch gebeurt, doen wij er alles aan om je te helpen. Zoals je dat ook van ons mag verwachten natuurlijk. Dit doen wij als je schade hebt gemeld:

Stap 1: is de informatie compleet?

Zodra je schademelding binnen is, beoordelen we of er nog informatie mist. Soms vragen we je extra informatie over de oorzaak van de schade op te sturen, of informatie van getuigen. We checken daarna meteen of de schade is verzekerd volgens onze polisvoorwaarden. Binnen 10 werkdagen hoor je van ons.

Stap 2: is een schade-expert nodig of niet?

Soms schakelen we een schade-expert in. Hij neemt contact op om de vervolgstappen met je door te spreken. De expert beoordeelt in ieder geval de oorzaak van de schade, en hoe groot de schade is. Daarna stelt hij een rapport voor ons op. Tussen het inschakelen van de schade-expert en onze reactie zit meestal zo'n 25 werkdagen. En als er geen expert nodig is, slaan we deze stap gewoon over.

Stap 3: wat krijg je vergoed?

Als we alle informatie hebben, gaan we definitief bepalen of je volgens de polisvoorwaarden verzekerd bent voor de oorzaak van de schade. Je hoort binnen 10 werkdagen of je wel of niet een vergoeding krijgt en hoeveel die is. Bekijk het overzicht van onze reactietermijnen.

Stap 4: hoe krijg je de schade vergoed?

Je kiest zelf hoe je de schade vergoed krijgt:

  • Je krijgt een vergoeding in geld. Binnen 5 werkdagen staat het bedrag op je rekening.
  • Je laat de schade repareren door onze Direct Schade Herstel service. Dat scheelt je veel gedoe. Wij regelen dat een professional de schade herstelt, op een moment dat het jou uitkomt. Ook handig: je hoeft niets voor te schieten, want wij betalen de rekening.

Bij beide opties kan het zijn dat je een eigen risico betaalt. Dit laten we je natuurlijk weten.